Voipro, de Benelux specialist op het gebied van hosted communicatieoplossingen, brengt vanaf 1 september 2009 een nieuw hosted voice aanbod genaamd Voi+ Free.
Het betreft een uniek aanbod om zeer laagdrempelig kennis te maken met de Voipro Hosted Voice diensten, tegen een vaste (zeer lage) prijs per maand en geen lange termijn contracten. Dit is mogelijk dankzij de unieke cloud communication toepassing van Voipro; een communicatie toepassing gebaseerd op het principe van cloud computing.
Klanten kunnen zeer eenvoudig gebruik gaan maken van Voi+ Free, een compleet flexibel aanbod gebaseerd op de bewezen hosted voice dienst Voi+ van Voipro. Men schaft eenmalig de voice portal en de benodigde IP toestellen aan en daarna is alles flexibel. Rob Kurver, directeur van Voipro over Voi+ Free: "Binnen de traditionele telecom sector hanteert men nog altijd contracten voor minimaal één jaar, maar veelal drie of vijf jaar. Tja, men is dat nu eenmaal zo in telecomland gewend. En een klant voor 5 jaar vastleggen is lekker toch? Dit is, zeker gezien de huidige economische situatie, niet meer van deze tijd! Daarom komt Voipro nu met een full-flex contractvorm. Juist nu in de crisis. Geen wurgcontracten, geen langlopende verplichtingen, maar gewoon een realistische en acceptabele prijs voor een goed werkende dienst. De enige basis voor continuïteit van de dienstverlening is de klanttevredenheid. Voor maar 9,95 euro per poort per maand, géén opzegtermijn, géén minimum afname. Géén verplichtingen, alleen flexibiliteit en geen aanslag op de liquide middelen gekoppeld aan initiële investeringen in uitgebreide telefooncentrales. Vergeet niet, bereikbaarheid is ook cruciaal in tijden van recessie, alleen mag het dan minder kosten."
Voipro verwacht een grote belangstelling voor Voi+ Free, met name vanuit het midden en klein bedrijf en de sectoren die momenteel onder financiële druk staan. Rob Kurver geeft aan: "Voipro biedt hiermee een volledige vrijheid aan klanten, wij zijn van mening dat een klant geen klant moet zijn omdat hij nog een contract van 3,5 jaar heeft en de kosten voor ontbinden onmogelijk hoog zijn. In tegendeel, een Voipro klant moet kunnen gaan en staan waar hij of zij wil en alleen klant zijn omdat Voipro de preferred partner voor voice diensten is. De tijden van ‘proprietary telecom’ oplossingen en systemen is voorbij. Klantenbehoud moet gebaseerd zijn op de compleetheid van de aangeboden dienst, de kwaliteit en flexibiliteit van deze dienst en de kwaliteit van (services van) de leverancier van de dienst."
Ted van Zwieten, Partner Marketing Manager van Voipro vult aan: "Een klant kan opschalen per maand, maar kan ook downsizen per maand. Zelfs als er maar één gebruiker of voice terminal overblijft, dan blijft de Voipro centrale behouden en kan de klant weer opschalen, zodra dat nodig is. Dit is natuurlijk ook ideaal voor resellers, men kan bijvoorbeeld een bestaande klant eenvoudig overtuigen om met hosted voice aan de slag te gaan op kleine schaal, slechts een deel van de toestellen / extensies omzetten. Wanneer het bevalt, dan kan zo opgeschakeld worden en kan een bedrijf langzaam maar zeker volledig overstappen naar deze toepassing. De klant bepaalt samen met de reseller het tempo, zowel up- als downsized. Uniek? Nee, up- en downsizing is niet uniek. Absoluut uniek is, dat het met Voi+ Free op elk gewenst moment kan. De kosten worden direct bij de omzetting aangepast, ook in geval van downsizing! Verder kan eveneens op elk gewenst moment gekozen worden voor een omzetting naar een andere oplossing, bijvoorbeeld een telecom centrale op locatie, welke dan middels SIPtrunk wordt verbonden c.q. geïntegreerd."
Ze doen alsof ze revolutionair zijn, maar dat vind ik nogal meevallen. Klant kan alleen zijn managed voice poortjes bij hun per maand aanpassen, maar dat kunnen bij meerdere partijen.