Capital ID, specialist in software voor marketing resource management (MRM), heeft zich goed ontwikkeld in het eerste half jaar van 2009. Het aantal klanten is gegroeid, de omzet en winst namen toe ten opzichte van 2008 en de internationale positie van de onderneming is verstevigd. Circa 30% van de omzet wordt nu gerealiseerd via haar partners in het Verenigd Koninkrijk.
"Het automatiseren van marketingcommunicatie was lange tijd niet aan de orde", aldus Dennis Steen, directeur van Capital ID. "Door de huidige economische omstandigheden realiseren bedrijven zich nu in toenemende mate dat forse besparingen mogelijk zijn als zij hun marketingcommunicatie automatiseren. De behoefte aan management informatie inzake besteding van marketingbudgetten is ook iets van deze tijd." Middels het partnership met QlikTech voorziet Capital ID hierin. Het business intelligence product QlikView is inmiddels volledig geïntegreerd in ID manager, het marketing resource management platform van Capital ID.
De samenwerking met preferred solution partners Metia en Charterhouse werpt haar vruchten af. In het eerste half jaar zijn vier internationale deals gesloten. Steen: "We zien een toename in het aantal aanvragen voor onze software, zowel in Nederland als internationaal. Ik ben trots dat Capital ID door onderzoeksbureau Gartner wereldwijd wordt beoordeeld als een belangrijke speler op het gebied van marketing resource management software. Daarnaast is het natuurlijk geweldig dat we via ons internationaal partnerkanaal nieuwe klanten hebben binnengehaald, omdat het onze ambitie is om wereldwijd tot de top vijf leveranciers te behoren."