Detacheerder Calco IT zoekt 150 nieuwe medewerkers. Net als vorig jaar roept het bedrijf met zijn wervingscampagne 'Zero to hero' drop-outs op mee te doen aan een testdag. Voor diegenen die door de test komen en aangenomen worden, staat een Suzuki Swift klaar. Volgens woordvoerder Clemens Albrecht moet de wervingscampagne in de vorm van een stripverhaal echter niet al te serieus genomen worden. 'Het is een campagne met een knipoog.'
Hoewel opleiding voor het bedrijf niet het belangrijkste is, worden er wel degelijk eisen gesteld aan de sollicitanten. 'We willen groeien en een serieuzere speler worden voor grotere klanten', zegt Albrecht. 'Juist in deze tijd.' Vorig jaar startte Calco al met de campagne, maar volgens hem biedt de huidige crisis de juiste kansen. 'Onze opdrachtgevers hebben vaak een vacaturestop, maar zitten tegelijkertijd met een tekort aan werknemers. Met ons masterclass-concept detacheren wij jong talent en kunnen zij deze medewerker na twee jaar zelf in dienst nemen. Als kleiner bedrijf is dit volgens ons de manier om ook binnen te komen bij de grotere opdrachtgevers. '
Minder reacties
Tot nu toe loopt het echter nog geen storm. Albrecht: 'Solliciterend Nederland reageert anders. Vorig jaar kregen wij direct veel meer reacties. Tegen de verwachting in hebben wij tot nu toe veel minder reacties binnen.'
Het concept van de wervingscampagne is niet nieuw. Calco IT werft in dezelfde stijl als de Tas Groep tien jaar geleden deed met Tas Toptalent. Niet voor niets, want oud-directeur van Tas, Rene Scholte, is nu directeur van Calco IT.
“door de test komen en aangenomen worden, staat een Suzuki Swift klaar”. Een zwarte? Een GLX 1.3? Eentje waarmee ik naar de Koningin kan rijden?
Denk nou ‘ns effe NA voordat je zo’n campagne begint, Calco! Mij zien ze daar in ieder geval niet.
Wat een non argument hierboven, ik denk dat ze iemand zoals jij daar ook zeker niet willen zien.
Hulde voor bedrijven die in deze tijd van crisis nog mensen zonder opleiding een kans willen geven en n.b. nog een gave auto onder hun kont willen schuiven ook.
De kop van dit artikel helpt natuurlijk ook niet mee: ik zou toch niet als ‘dropout’ bekend willen staan.
Ah. de wel bekende bananenhandel.
Groen naar binnen en rijpen bij de klant.
Niks mis mee trouwens.. biedt mooie kans om mensen in het ‘zadel’ te helpen.
Ik ben daar 2 keer geweest.
Het is een verkapte spiegologiese test (express fout gespeld)
Er komt 1 op de 20 door want alleen op die resultaten selecteren ze.
Je krijgt een hoop zooi over als jantje 10 knikkers heeft en pietje 12 hoeveel heeft marietje er dan???
Ze kijken NIET naar c.v. en ze hebben vooral geen intakegesprek met je.
Vond het lastig waarom er minder reacties op binnen kwamen. Maar toen las ik hun site:
Hiervoor heeft Calco-IT een zomercampagne opgezet. Over een periode van drie maanden zal er intensief worden geadverteerd in o.a. dagblad De Pers. Dit gebeurd niet alleen in de vorm van advertenties maar tevens door het plaatsen van diverse columns die uitleg geven over de visie en de werkwijze van het IT-bedrijf. De campagne richt zich voornamelijk op (net) afgestudeerde HBO/WO?rs die graag het ICT-vak in willen stromen.
Tja, in de zomer een krant gebruiken om IT’ers te werven. Als IT’ers al een krant lezen is het inderdaad een gratis krant, maar dan wel op weg naar school. Typisch geval van verkeerde moment het verkeerde medium inzetten voor de doelgroep denk ik.
Ook ben ik benieuwd of ze wel gewoon snel via SMS bijvoorbeeld konden reageren, immers, een gratis krant is een wegwerp object.