Pegasystems, leverancier in Business Process Management, heeft de financiële resultaten bekend gemaakt voor het tweede kwartaal en de eerste zes maanden van 2009.
De totaalomzet in het tweede kwartaal van 2009 is 25% gestegen naar 63,9 miljoen dollar, vergeleken met het tweede kwartaal van 2008. De nettowinst voor het tweede kwartaal van 2009 komt uit op 11,2 miljoen dollar, vergeleken met 2,9 miljoen dollar in het tweede kwartaal van 2008. De totale omzet voor de eerste zes maanden van 2009 steeg met 27% naar 126,2 miljoen dollar, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. De nettowinst voor de eerste zes maanden van 2009 was 19,9 miljoen dollar, in vergelijking met 5,8 miljoen voor dezelfde periode in 2008. Pegasystems genereerde 29,4 miljoen dollar aan cash flow uit zakelijke activiteiten tijdens de eerste zes maanden van 2009 heeft vanaf 30 juni 2009 190,1 miljoen dollar in contante waarden en andere zekerheden. Onderstaande tabel toont een deel van de financiële data voor het tweede kwartaal en de eerste zes maanden van 2009 en 2008:
Business Perspectief
"We hebben de eerste helft van 2009opmerkelijke resultaten behaald, zoals een toename van 61% van de licentieomzet", aldus Alan Trefler, voorzitter en CEO van Pegasystems. "Deze resultaten komen vooral door de praktische voordelen die onze gepatenteerde Build for Change technologie biedt aan organisaties bij de verhoging van het marktaandeel, het verbeteren van klant ervaringen en de vermindering van operationele kosten."
"Wij blijven leider op het gebied van BPM innovaties en groeien sneller dan de markt. In Q2 hebben wij nieuwe frameworks geïntroduceerd, die project- en testmanagement een naadloze aanvulling maken op onze BPM suite. Deze unieke mogelijkheden verbeteren de time to market en verlagen de kosten aanzienlijk. We hebben ook een verbeterd Customer Relationship Management Framework geïntroduceerd, wat onze recente erkenning als een ‘industry visionairy’ dat door een vooraanstaande analistengroep wordt ondersteund. Klanten raken steeds meer overtuigd van onze klantcentrale, opzetgedreven aanpak ter verbetering van de klantervaring; tegen een lagere kostprijs van de dienstverlening. Onze resultaten tonen aan dat onze klanten significante zakelijke successen boeken door het gebruik van Pegasystems software; klantsucces blijft de centrale missie van ons bedrijf," concludeert Trefler.
Craig Dynes, Pegasystems’ CFO, voegt hieraan toe: "Gezien de huidige staat van de economie, zijn we voorzichtig geweest met onze uitgaven in de eerste helft van het jaar. Deze uitstekende financiële resultaten, samen met duidelijke vooruitzichten, bieden ons de mogelijkheid om onze investeringen in sales, marketing en R & D te versnellen; investeringen waarvan wij een verdere groei verwachten in 2010. Daarom verwachten we dat de netto-inkomsten voor 2009 de $ 25 miljoen dollar zullen overtreffen en dat de cash flow uit zakelijke activiteiten in 2009 op ongeveer $ 35 miljoen dollar komt."