Het Amphia Ziekenhuis, het grootste algemene ziekenhuis van Nederland, heeft voor de professionalisering van zijn IT-infrastructuur BRAIN FORCE ingeschakeld en benoemd tot preferred supplier Microsoft-technologie.
De Microsoft-specialist ondersteunde het ziekenhuis eerder bij de migratie van 2200 werkplekken naar Windows XP. Edwin Groenewegen, Architect ICT bij de afdeling Informatievoorziening en Automatisering van Amphia Ziekenhuis: "BRAIN FORCE is voor ons een vertrouwde partner die bekend is met onze organisatie en de specifieke eisen die er leven. Door gebruik te maken van de ervaring die zij hebben en best practices verloopt het plannings- en implementatietraject efficiënter."
Microsoft System Center
BRAIN FORCE ondersteunt het ziekenhuis op dit moment bij de implementatie van het Microsoft System Center voor verbetering van de efficiency en effectiviteit van de IT-afdeling en een vermindering van de beheerkosten. Het Amphia Ziekenhuis koos voor Microsoft System Center ter vervanging van de huidige deployment en asset management systemen. De Configuration Manager en Operation Manager uit het System Center, ondersteunen het ziekenhuis bij het uitrollen en beheren van servers en werkplekken. Daarnaast wordt het
beheer uitgebreid met monitoring-functies.
"Het Microsoft System Center helpt ons proactiever om te gaan met ons
beheer", vertelt Groenewegen. "Beter beheer van de IT-omgeving leidt tot minder fouten en betere dienstverlening. We zien eerder waar zaken fout gaan en kunnen maatregelen nemen. Daarnaast hebben we de beschikking over betere rapportages. Met BRAIN FORCE bekijken we wat de volgorde van de implementatie moet zijn en welke functionaliteit we precies willen gebruiken. Zij weten precies hoe onze infrastructuur eruit ziet en hebben een belangrijke functie als sparringpartner."
Het monitoren van de infrastructuur is voor het Amphia Ziekenhuis helemaal nieuw. "Met de Operation Manager krijgen we beter inzicht in de ICT-infrastructuur componenten en worden alle afhankelijkheden in kaart gebracht. Hierdoor kunnen we beter sturen en sneller schakelen. Daardoor kunnen we nu ook strakkere SLA-afspraken maken met onze leveranciers en interne klanten", aldus Groenewegen.