T-Mobile bouwt zijn positie op de zakelijke markt uit. Dit meldt de telecomaanbieder bij zijn laatste kwartaalcijfers.
T-Mobile Netherlands BV liet ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar een stijging van de totale omzet zien van 4,0% tot 465 miljoen euro. De EBITDA bedroeg in het tweede kwartaal 103 miljoen euro. Het totale klantenbestand steeg vergeleken met het tweede kwartaal van vorig jaar met 2,7% tot 5,423 miljoen mobiele gebruikers. Het aantal postpaid klanten steeg in het tweede kwartaal met 9,6% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar tot 2,359 miljoen. De gemiddelde omzet per gebruiker (ARPU) was 24 euro per gebruiker. Het aandeel ‘non-voice’ steeg wederom: 25% van de ARPU bestaat uit SMS en mobiel internet. De verdere groei van mobiel internet is mede het gevolg van de sterke groei van T-Mobile op de zakelijke markt. Het aantal zakelijke aansluitingen groeide in het eerste half jaar met 7,3%.
Hans van Leeuwen, Financieel Directeur bij T-Mobile in Nederland: ‘Wij zijn blij dat wij in de huidige moeilijke economische omstandigheden toch groei weten te boeken. Door kostenbesparingen en toegenomen efficiëntie hebben we ook het resultaat stabiel weten te houden. Naast de verdere groei van mobiel internet valt vooral de ontwikkeling van onze positie op de zakelijke markt op. De groei van het aantal zakelijke klanten zorgt mede voor een verdere groei van het gebruik van mobiel internet.’