Accenture opende begin juli de inschrijvingen voor de Innovation Awards 2009. Partijen uit de Media, Entertainment, Communicatie en High Tech industrie hebben de gelegenheid hun meest innovatieve concepten in te dienen. Wegens een overweldigend aantal inschrijvingen is de inschrijvingstermijn voor de Accenture Innovation Awards 2009 verlengd met twee weken. Concepten kunnen tot en met zondag 16 augustus worden ingediend op www.innovation-awards.nl.
Door het uitreiken van de Innovation Awards 2009 wil Accenture de innovatie binnen deze industrieën in kaart brengen, innoverende bedrijven de erkenning geven die zij verdienen en ze bij elkaar brengen ter verdere stimulatie. Een vakjury zal de concepten beoordelen op innovativiteit, succes en potentie. De vakjury’s bestaan uit grote namen uit het vak waaronder Willem Sijthoff (FD Groep), Lara Ankersmit (Telegraaf.nl), Jan Wildeboer (KPN), Michel Mol (NPO), Martijn Hamann (Endeit investments), Johan van de Gronden (WNF), Menno van Leeuwen (ABN AMRO), Peter Werkhoven (TNO), Simone Brummelhuis (TheNextWomen), Sidney Mock (Spil Games), en Boris Veldhuijzen van Zanten (TwitterCounter). De voorzitter dit jaar is wederom Theo Huibers, verbonden aan de Universiteit van Twente.
Nieuw dit jaar is een uitbreiding naar zeven categorieën, welke beter aansluiten bij de waargenomen bewegingen in de markt. Enkele categorieën zijn ‘Best Web Concept’, ‘Best Connected Device’ en ‘Best Green Concept’.
De prijsuitreiking vindt plaats tijdens het Innovation Seminar, waar verschillende sprekers hun visie geven op innovatie en de huidige ontwikkelingen in de Nederlandse en Belgische markt. Daarnaast organiseert Accenture na het succes van vorig jaar opnieuw de ‘Innovation Exchange’, waar een select aantal succesvolle concepten worden gepresenteerd aan potentiële investeerders en ideeën uitgewisseld.
Publieksprijs
Naast de categorie winnaars die door de vakjury worden gekozen, wordt op het Innovation Seminar ook de publieksprijs uitgereikt aan het concept met de meeste stemmen van het publiek. Accenture gelooft in ‘Dicht bij de consument blijven’ en vanaf begin september kan iedereen zijn of haar stem uitbrengen om aan te geven welk concept de publieksprijs verdient.
Inschrijven
Voor deelname aan de Innovation Awards dient een concept aan twee criteria te voldoen. Het concept is op de markt geïntroduceerd tussen januari 2006 en juni 2009 en is ontwikkeld door een Nederlands of Belgisch bedrijf uit de Media, Entertainment, Communicatie of High Tech industrie.
Concepten kunnen worden ingediend via www.innovation-awards.nl. Op de website kunnen ook concepten worden getipt.