AAC Cosmos gaat de ICT-infrastructuur van welzijns- en hulpverleningsorganisatie IJsselkring herinrichten en beheren. De ICT-dienstverlener breidt hiermee haar klantenkring in de welzijnsbranche uit met een belangrijke speler.
IJsselkring heeft gekozen voor de oplossing ICT-Gemak waarbij een vaste prijs per werkplek betaald wordt. Hierdoor zijn de vaste ICT-kosten per maand vooraf bekend en komt IJsselkring niet voor verrassingen te staan.
IJsselkring is een organisatie in de Achterhoek die zich richt op welzijn en hulpverlening. Zo is het onder andere actief op het gebied van jongerenwerk, maatschappelijk werk, opvoeding, buurtwerk, ouderenadvies en schulddienstverlening. De afgelopen tien jaar is IJsselkring 120% gegroeid, maar de ICT-omgeving bleek hierin de achilleshiel. Het belang van automatisering in de welzijnssector heeft de afgelopen jaren een grote vlucht genomen doordat bijvoorbeeld werkprocessen, maaltijdbestellingen en registratie automatisch verlopen. De vorige ICT-aanbieder kon IJsselkring inmiddels niet meer de kwaliteit, betrouwbaarheid en beschikbaarheid van de ICT-omgeving garanderen die de organisatie noodzakelijk acht om vitale bedrijfsprocessen te borgen en cliënten kwalitatief goede hulpverlening te bieden.
Na een selectietraject koos IJsselkring voor de oplossing ICT-Gemak waarbij het enkel een vaste prijs per beheerde werkplek betaalt. De centrale infrastructuur, data, kantoorapplicaties en specifieke welzijnsapplicaties staan in het datacentrum van AAC Cosmos in Amsterdam. Hierdoor hoeft IJsselkring zelf geen investeringen te doen in nieuwe apparatuur, maar profiteert het wel van de volwaardige dienst en kennis van een professionele ICT-dienstverlener. Het enige dat IJsselkring nodig heeft om gebruik te maken van ICT-Gemak is een internetbrowser en een verbinding naar het datacentrum. Dankzij de gepubliceerde desktop krijgen medewerkers overal toegang tot de software en applicaties die voor hen van belang zijn bij het uitvoeren van hun werkzaamheden.
"Deze complete outsourcing ontzorgt. AAC Cosmos heeft laten zien de kennis en kunde te hebben om onze eigen software en applicaties te integreren in een overzichtelijke oplossing", zegt Henny van der Kracht, directeur en bestuurder bij IJsselkring. "Door de prijs per werkplek-constructie is onze ICT-omgeving budgetteerbaar. Behalve dat de nieuwe manier van werken ons straks veel ergernis gaat besparen doordat het netwerk niet meer constant uitvalt, kunnen we tot in lengte van jaren in kaart brengen wat ICT ons kost."
"We zijn blij dat we met IJsselkring een grote naam in de welzijnssector aan ons klantenbestand kunnen toevoegen" zegt Paul Slaats, Senior accountmanager zorg & welzijn bij AAC Cosmos. "Hun interesse in onze oplossing ICT-Gemak is voor ons een bevestiging dat de markt open staat voor een duidelijk afgebakende, budgetteerbare ICT-oplossing, die kantoorautomatisering en bedrijfsspecifieke applicaties in één bundel aanbiedt."