Netwerk- en security leverancier Juniper Networks, ziet genoeg kansen om met zijn business partners verder te groeien.
Dit zegt Paul de Goede, channel manager van Juniper. "Juniper is van een routerleverancier naar een brede netwerkleverancier gegroeid dat routing, switching, security, het Junos platform en beheersoftware biedt. De producten worden steeds meer verkocht als concept. We hebben nu in Nederland 540 geregistreerde partners, zeven select partners en zes elite partners. "
Juniper, dat in 2008 zijn omzet wereldwijd met 26 procent zag groeien naar 3,57 miljard dollar en een marktaandeel heeft van ongeveer acht procent, zegt dat het nieuwe channelprogramma eenvoudig is en allerlei soorten partners helpt in hun business. Daarbij wordt extra aandacht gegeven om resellers goede marges te geven bij de verkoop van diensten en consultancy. Juniper ziet zijn partners graag complete oplossingen verkopen met aanvullende diensten. Dat wordt vooral opgepakt door oplossingsgerichte partners.
De Goede moedigt zijn partners aan zich te certificeren op het gebied van sales, pre-sales, post-sales en andere trainingen. " Ook zijn de zogenaamde Fast tracks belangrijk, waarbij Juniper zijn partners leert hoe ze en business planning voor klanten kunnen opzetten en Juniper oplossingen daarbij kunnen verkopen. Partners krijgen daarbij leads vanuit een Europese call center. De Juniper partners wordt gevraagd zich meer te specialiseren en te kiezen voor een focus, zoals in security. Of voor een verticale markten ,zoals overheid en onderwijs."