AVM, leverancier van Fritz! netwerkproducten, wil zich steviger in de retail positioneren en meer projecten met service providers oppakken.
Dit zegt Eric van Uden, verantwoordelijk voor de verkoop van AVM producten in Nederland. De producten van AVM werden al veel verkocht via service providers. Maar Van Uden zou graag willen dat er meer wordt verkocht via (online) retail. Daarom worden de banden met distributeurs aangehaald, zoals Ingram Micro, Copaco, BNS en Telec. Van Uden ziet graag dat grote business etialers en resellers meer AVM gaan verkopen. "Sommige partijen doen dat al, zoals Informatique, Tijdhof Consultancy, ACES Direct en Central Point. AVM werk nauw samen met online specialist ICEcat, zodat resellers de laatste productinformatie en beschikking hebben over AVM. Resellers krijgen Nederlandstalige support vanuit de helpdesk van AVM in Berlijn."
Ook wil AVM meer projecten met service providers oppakken. Van Uden: "Er wordt hierbij al nauw samengewerkt met XS4all en Infopact, een full service isp die diensten levert al pinnen over IP en VoIP. Een ander project is opgezet met Zoranet uit Zwolle. Hierbij worden routers van AVM ingezet, onder ander voor de back office van Bakker Bart."
Van Uden zegt dat de komende tijd ook meer aandacht wordt geven voor de merknaam van AVM en Fritz! "Er wordt sinds kort samengewerkt met een pr-bureau. Er wordt meer informatie over producten beschikbaar via ICEcat en Google. Verder worden er meer ‘events’ georganiseerd en heeft AVM trainingen aan resellers in de verkoop en productondersteuning van AVM. De trainingen worden gegeven via Guidion, een overkoepelende instelling van netwerkspecialisten." Deze specialisten voeren onder andere installaties uit voor XS4ALL, Ziggo en UPC. Het gaat om trainingen rond adls, ssl-vpn, gprs en isdn.
Belangrijke producten die AVM verder moeten laten groeien zijn onder andere de Fritz! wlan usb stick N, de Fritzbox Fon wlan 7270, de Fritz! wlan repeater N/G, de Fritz! Media 8261 voor draadloze HD streaming en de Fon DECT-telefoons.