Netwerk- en ict-bedrijf BT breidt zijn aanbod van online unified communications-diensten uit met Microsoft Online Services. Daarmee krijgen gebruikers toegang tot geïntegreerde cloud-gebaseerde samenwerkingsdiensten van Microsoft. Daaronder vallen de online versies van Exchange, Sharepoint, Office Communications en Office Live Meeting.
De genoemde diensten worden geïntegreerd in BT’s 21st Century Network. Dat is het wereldwijde netwerkplatform waarop de van oorsprong Britse onderneming verscheidene extra diensten aanbiedt in samenwerking met zijn technologiepartners, zoals Cisco, Ericsson, Fujitsu en nu dus Microsoft.
Legacy
Door de samenwerking kunnen organisaties besparen op de kosten van netwerk-, ict- en infrastructuur, zegt topman Neil Sutton van BT Global Services. ‘Ook kunnen ze hun bestaande legacy-systemen blijven gebruiken, terwijl ze spraak- en data-applicaties integreren.’ Doordat de programma’s van Microsoft in de multi-protocol layer switching-netwerken (mpls) van BT zijn geïntegreerd, krijgen gebruikers toegang tot een volledig gehoste service, inclusief stroomvoorziening, performance management, onderhoud en software-updates.
BT en Microsoft werken al langer samen, waarbij BT de Amerikaanse software wederverkoopt. Volgens directeur Bas Burger van BT Benelux bestaat het 21st Century Network (21CN) uit ‘één uniform netwerk dat intelligente netwerkdiensten genereert.’ Op dit moment maakt wereldwijd slechts een fractie van BT’s klanten gebruik van het netwerk.