De zomerperiode is aangebroken en de business maakt zich weer op voor de gebruikelijke zomerdip.
Voor de traditionele hard- en software resellers zijn het niet de meest productieve maanden van het jaar. Portland Europe biedt een top vijf van zomerse activiteiten voor de IT-reseller om deze rustige periode te benutten om te bepalen of het serviceniveau beter en/of uitgebreider kan worden opgezet.
Gebruik de rustige periode om uw dienstverlening richting uw klant te optimaliseren. Het is een uitstekend moment om aanpassingen te doen voordat de najaarsdrukte weer nieuwe prioriteiten brengt.
Kijk kritisch naar uw serviceafdeling. Is de verhouding remote en on-site beheer optimaal? Worden de capaciteiten van uw mensen maximaal benut? Automatiseer uw IT (kern) beheertaken.
Is uw huidige service portfolio volledig. Biedt u een service framework, backup online en/of hosted e-mail services? Laat u zich eens informeren middels een demo.
Stroomlijn uw SLA-beheer en -workflow. Het is belangrijk om inzicht te hebben in verrichte werkzaamheden en facturabele posten. Weet u of al uw contracten wel winstgevend zijn?
Automatiseer uw back-office. Dit zorgt ervoor dat u iedere maand kunt factureren zonder een jungle van werkbriefjes te doorkruisen.
"IT-dienstverleners die over een compleet serviceportfolio en een goed gevulde contractportefeuille beschikken, hebben geen last van de dip", aldus Kim van Brugge, algemeen directeur bij Portland Europe. "Resellers die naast de crisis ook last hebben van een zomerdip kunnen zich in de zomer goed voorbereiden op de transformatie naar een professionele IT-dienstverlener (MSP) of uitbreiding van hun huidige serviceportfolio. Wij helpen hen hier graag bij. Deze maand organiseren wij bijvoorbeeld een managed services webinar met Organic IT om onze expertise op dit gebied te delen met geïnteresseerden."
Meer informatie over Organic IT en webinars: www.organicit.nl