Bluemailcentral verstuurt digitaal, papieren post. De benodigde software ontwikkelde het bedrijf in eigen beheer en werd daarbij ondersteund door Syntens, partner in het project Nederland Digitaal in Verbinding (NDiV). BlueMailCentral verwacht nog voor het einde van dit jaar met 75 landen een contract af te kunnen sluiten voor het supersnel digitaal versturen van post.
Een jaar geleden begon ondernemer Colin de Vries met de uitwerking van zijn idee om post digitaal te versturen en in het land van bestemming te laten printen. Sindsdien is het aantal klanten fors uitgebreid tot ruim tweehonderd en doet hij zaken over bijna de hele wereld.
Speciale software maakt het mogelijk om een document vanuit elk computerprogramma via een virtueel postkantoor bij een printcentrale in het land van bestemming op afstand te printen. In een volautomatisch proces wordt het document vervolgens vanuit deze printcentrale als traditioneel poststuk door de postbode afgeleverd bij de geadresseerde. Bluemailcentral werkt voor mailingen, maar ook voor individuele brieven of documenten voor zowel zakelijke als particuliere klanten.
Een klant verstuurt via internet een poststuk aan Bluemailcentral. Dat zorgt ervoor dat het poststuk op papier overal ter wereld bezorgd wordt. Inmiddels zijn mer dan 45 landen aangesloten met hoogwaardige printerstraten die de afhandeling ter plaatse regelen. Nog voor het einde van het jaar verwacht Bluemailcentral in 75 landen actief te zijn.
De ondernemer en directeur bedacht zelf het functionele ontwerp en ging vervolgens op zoek naar een partij die de software voor hem ontwikkelde. Hij werd hierbij geholpen door Syntens, partner in het project Nederland Digitaal in Verbinding (NDiV). Met dit project worden mkb-ondernemers geholpen om slim digitaal samen te werken. Syntens ondersteunde Bluemailcentral bij het organiseren van samenwerking binnen de keten: van leverancier tot aan de postbezorger.