SAP introduceert SAP Promotion Management for Retail (PMR) 7.0, een geïntegreerde oplossing die helpt bij het opzetten en uitvoeren van retailpromoties. De oplossing verhoogt de efficiency van de betrokken afdelingen door onder meer de tijd te verminderen die wordt besteed aan handmatige taken als het bijhouden van verschillende spreadsheets, het opnieuw invoeren van informatie in verschillende tools en het meerdere malen bewerken van proefdrukken op papier.
Het definiëren en uitvoeren van verkoopcampagnes wordt in het algemeen gedaan door meerdere afdelingen. Dit maakt het gebruik van een geïntegreerde tool van grote waarde voor een gestroomlijnde executie. Met SAP PMR 7.0 is alle informatie voor iedereen continu beschikbaar.
SAP Promotion Management for Retail 7.0 is een flexibele oplossing die retailers
- ondersteunt door de productiviteit bij het opzetten van een campagne te verbeteren en veranderingen sneller door te voeren, dankzij een betere samenwerking tussen marketing, reclame en category management,
- helpt bij het creëren van goed getimede en gerichte promoties per product(groep) en met behulp van de ‘ad-versioning’ functie kunnen eenvoudig verschillende versies van dezelfde advertentie gemaakt worden,
- inzicht geeft in de financiële prestatie van elk promotie, waardoor promotiebudgetten efficiënter zijn in te zetten,
- en assisteert bij het verlagen van de promotiekosten door het verminderen van de tijd die nodig is om advertenties te produceren en proefdrukken te redigeren.
SAP Promotion Management for Retail 7.0 ondersteunt grote en kleine retailers bij het realiseren van succesvolle verkooppromoties als stand alone oplossing, maar ook als toevoeging aan de SAP Business Suite.