Fujitsu Technology Solutions, leverancier van IT-infrastructuren, heeft Gerlach Latour als sales director Nederland aangesteld, Frans Hopstaken als sales manager SME/Channel en Ad van Ginneken als Sales Operations Manager.
Op 25 juni 2009 kondigde Fujitsu Technology Solutions zijn nieuwe partnerstrategie aan. De aanstellingen van Latour, Hopstaken en Van Ginneken zijn volledig in lijn met deze strategie.
Fujitsu Technology Solutions verkoopt sinds 25 juni volumeproducten alleen nog maar indirect en zal channelpartners nog meer mogelijkheden bieden hun omzet te verhogen. De organisatie streeft er bovendien naar het aantal committed channelpartners in Nederland significant te vergroten.
Gerlach Latour (48) is in de functie van Sales Director Nederland verantwoordelijk voor de complete salesorganisatie. Hieronder vallen alle reseller- en distributieactiviteiten, Large Enterprise Sales en Sales Operation en Marketing. Deze laatste activiteit vervult Gerlach ad interim. Gerlach werkt al sinds 1997 bij Fujitsu (Siemens) in diverse salesfuncties. Zo was Gerlach sinds 2005 werkzaam als Sales Director Acquisitie. In deze functie vertaalde hij uitdagingen binnen de groot zakelijke markt naar interessante value- en volumeprosposities voor Fujitsu. In 2007 heeft hij de rol van Sales Director Channel /SME op zich genomen. Hier werkte hij aan het verder uitbouwen van het indirecte distributiebeleid van Fujitsu. Gerlach Latour: "Door onze salesorganisatie verder te professionaliseren kan Fujitsu Technololgy Solutions doorgroeien binnen de Nederlandse markt. Fujitsu Technology Solutions maakt onderdeel uit van het derde ICT-bedrijf ter wereld en dat biedt kansen. In de huidige moeilijke economische tijden is er grote behoefte aan Infrastructurele ICT-oplossingen die snel positief bijdragen aan het bedrijfsresultaat van onze klanten. Er is ook een grote behoefte aan bedrijven met een lange termijnvisie. Dat is precies wat Fujitsu te bieden heeft."
Frans Hopstaken (45) is als Sales Manager SME/Channel eindverantwoordelijk voor de verkoop binnen Nederland via het reseller- en distributiekanaal en voor de aansturing van het salesteam. 12 jaar geleden startte Frans bij Fujitsu ICL Computers als Account Manager. In zijn laatste rol als Sales Manager voor het segment volumeproducten heeft Frans zich vooral gericht op de verdere groei van het bedrijf in de Nederlandse markt. Frans heeft veel ervaring opgedaan binnen deze markt. Hij onderhield nieuwe en bestaande klantrelaties en bouwde deze uit. Daarnaast adviseerde hij op het gebied van ICT-oplossingen. Frans Hopstaken: "Businesspartners worden voor Fujitsu Technology Solutions nog belangrijker dan ze nu al zijn. De waarde die deze marktpartijen aan onze producten en oplossingen toevoegen voor eindgebruikers, is de basis voor groei. De komende periode zal de focus dan ook sterk komen te liggen op het uitbreiden van het aantal businesspartners en het verstevigen van de bestaande relaties met value added-resellers in alle segmenten."
Ad van Ginneken (42) is in de functie van Sales Operations Manager verantwoordelijk voor de activiteiten die sales ondersteunen en voor de aansturing van het competence centre, de sales support groep en logistics. 5 jaar geleden startte Ad bij Fujitsu Siemens Computers als Principal Consultant. In zijn laatste rol als Manager Competence Center vergrootte Ad zich vooral de toegevoegde waarde van infrastructuur-oplossingen. Hij adviseerde daarnaast partners en klanten realistisch over trends in de markt op het gebied van datacenterbeheer en kostenreductie. Ad van Ginneken: "Voor mij staat de optimale ondersteuning van partners en klanten centraal. Hierbij speelt overdracht van kennis en ervaring, ondersteuning bij het uitbrengen van offertes en leveringsbegeleiding een belangrijke rol. Zowel partners als klanten kunnen op ondersteuning rekenen voor onze hardware- en sofware-producten, onderhoudsvormen en professionele dienstverlening voor zowel de zakelijke werkplek als ook in het datacenter."