Ingram Micro biedt resellers de mogelijkheid om tegen gereduceerd tarief de tevredenheid van hun klanten online te meten, te rapporteren en te benchmarken. De distributeur biedt deze service aan in samenwerking met Integron Direct. Eerder liet Ingram weten dat de korting alleen zou gelden voor resellers die meegedaan hadden aan het dit voorjaar uitgevoerde grote onderzoek naar de tevredenheid van Ingrams eigen relaties, maar hiervan is de distributeur teruggekomen.
Resellers die ingaan op het aanbod van Ingram Micro en Integron Direct, krijgen voor twintig procent minder dan de normale prijs een uitgewerkt onderzoek aangeboden. In dit onderzoek wordt dat niet alleen de waardering van klanten inzichtelijk gemaakt, maar ook het belang dat klanten hechten aan verschillende zaken en de performance van de reseller ten opzichte van zijn concurrenten.
"De samenwerking tussen Integron en Ingram Micro is een logische stap", vindt Jacob Koster, marketing manager bij Ingram Micro. "Als distributeur zijn we geïnteresseerd in het aanbieden van diensten die de positie van onze resellers versterken." Volgens Koster hebben "tientallen resellers" zich al aangemeld terwijl de dienst afgelopen week pas geïntroduceerd werd. Het onderzoek is vooral gericht op MKB-resellers, maar ook grotere resellers hebben al interesse getoond.
Het onderzoek is volgens Koster eenvoudig en de uitvoering neemt nauwelijks tijd in beslag. "Vanzelfsprekend zijn de resultaten vertrouwelijk. De rapportage is een kant-en-klaar document met duidelijke grafieken, uitleg en prioriteiten en geeft vergelijkingscijfers in de branche."