Cisco zet volgens een Amerikaanse VAR een partnerprogramma op genaamd ‘Ahead Of The Curve’. Deze is erop gericht om Cisco resellers deals te laten winnen tegen HP ProCurve. Cisco zegt intussen niet te werken aan price-matching initiatief om ten koste van alles te winnen van HP ProCurve.
Dit meldt de Amerikaanse CRN. Hoewel Cisco tegenspreekt dat er geen prijsacties komen om deals te winnen van HP ProCurve, zeggen Amerikaanse Cisco partners dat ze meer aantrekkelijke aanbiedingen moeten doen tegen HP ProCurve, kosten van het kost. Cisco wil geen deals meer verliezen op prijs. Partners vrezen voor minder marges.
Cisco zegt zijn partners te ondersteunen met speciale programa’s, zoals Core Accelerator en Navigate To Accelerate. Hierbij steunt Cisco zijn partners met hogere marges en helpt hen de economische recessie door.
interessant: een marktleider (netwerkcomponenten) die een attack strategie voert tegen een (weliswaar grootste en snel groeiende), maar veel kleinere concurrent. Meestal is dat andersom. Wat zegt dat over de producten (vergelijkbaar dus?) en de prijs die ervoor werd/wordt gevraagd (onnodig hoog?).