Kaspersky Lab Benelux voert zijn groeistrategie in de retail op. De komende maanden ligt hier de focus op in zowel Nederland als België, onder andere met de nieuwe Kaspersky Internet Security en Kaspersky Anti-Virus 2010 producten die per 1 juli verkrijgbaar zijn.
Dit zegt Barry van Vliet, marketing executive bij Kasperksy Lab Benelux. Een flinke groei is te zien in de Nederlandse en Belgische retail. In Nederland is Micromedia aangesteld als nieuwe distributeur. Voor de Belgische markt zijn drie nieuwe verkopers aangenomen om de sales kracht bij te zetten. Het totaal komt hiermee op 6 personen voor de Belux-markt. Veel wordt verwacht van Kaspersky Internet Security 2010 en Kaspersky Anti-Virus 2010, die per direct beschikbaar zijn. Deze versies beschikken over tal van nieuwe technologieën en features.
Om de naamsbekendheid te vergroten, kiest Kaspersky ervoor om een breder publiek aan te spreken door middel van on- en offline mediacampagnes zoals in de Kampioen (ANWB), de Telegraaf en Panorama. Verder moeten meer gebruikers uit de consumentenmarkt aangetrokken worden via de ‘Stop Cybercrime’ campagne. Hiervan komt een Nederlandstalige microsite met allerlei informatie over internetbedreigingen. Kaspersky hoopt dat meer gebruikers, zoals ouderen, het mkb en gezinnen, hierdoor bewust worden van de gevaren die het internet met zich meebrengt en voor zijn antivirus software kiezen. Er is al een Britse site over de Stop Cybercrime campagne.