Autonomy, leverancier van infrastructuursoftware voor ondernemingen, introduceert twee nieuwe modules die speciaal ontwikkeld zijn om de juiste content te leveren aan de juiste klant.
Daarmee kunnen zowel de klanttevredenheid als de online verkoop worden vergroot. De Autonomy Interwoven Merchandising and Recommendation module ontleent betekenis uit productcatalogi om zo de best passende producten voor te stellen aan websitebezoekers. De Autonomy Interwoven Directed Navigation module zorgt ervoor dat bezoekers van een website sneller de juiste informatie vinden op basis van het klantprofiel wat de module automatisch maakt. Dankzij deze nieuwe modules hoeven marketeers niet meer ieder stukje content handmatig te taggen, omdat de modules automatisch een conceptueel begrip van productdata en klanten maken.
Meaning Based Marketing
Organisaties hebben vaak problemen met het leveren van de juiste productinformatie op het juiste moment. Aan de andere kant raken bezoekers van websites vaak gefrustreerd als zij niet snel en gemakkelijk kunnen vinden wat zij zoeken. De oorzaak hiervan ligt in het handmatig taggen van content, zoals productcatalogi, in het back end systeem. Dit handmatig taggen is niet geschikt voor het huidige dynamische internet, waarin klantvoorkeuren en -intenties onderhevig zijn aan verandering. Daarnaast kunnen deze systemen het groeiende aantal producten en consumenten niet aan. Daardoor worden nieuwe productgroepen en interesses van klanten gemist. Tenslotte ondersteunen deze systemen niet meerdere talen. Terwijl organisaties steeds meer investeren in online marketing, keyword search en personalisatietechnologieën, blijven conversie aantallen en verkoopcijfers extreem laag.
Autonomy Interwoven Merchandising and Recommendation
De Autonomy Interwoven Merchandising and Recommendation module biedt de mogelijkheid om ieder stukje content uit productcatalogi te begrijpen. Daarnaast is er een link met de webcontentmanagementoplossing van Interwoven, waardoor het meest passende aanbod aan iedere bezoeker kan worden gedaan.
De module biedt meer functionaliteiten, zoals:
– Het categoriseren van content in productcatalogi door automatische taxonomie;
– Het automatisch en real-time doen van aanbevelingen van de juiste producten aan klanten, en
– Analyse van de redenen voor een bepaalde aankoop door klanten, waaruit trends kunnen worden afgeleid.
Autonomy Interwoven Directed Navigation
De Autonomy Interwoven Directed Navigation module maakt automatisch een klantprofiel, gebaseerd op historie en het real-time gedrag van klanten. De module versimpelt de koopervaring omdat klanten op basis van dat profiel direct worden geleid naar de content die zij zoeken. Overige functionaliteiten van de module zijn onder andere:
– Automatisch hyperlinken naar gerelateerde producten en diensten, en
– Integratie met Autonomy’s Interwoven webcontentmanagementoplossing.
Beide modules zijn per direct beschikbaar. Voor meer informatie, bezoek www.autonomy.com/interwoven