FrontRange Solutions vereenvoudigt zijn partnerprogramma.
FrontRange Solutions, een aanbieder van oplossingen voor IT service management en IT infrastructure management, heeft zijn partnerprogramma aangepast. De belangrijkste verandering is een vereenvoudiging van het partnersysteem, dat nu nog maar twee niveaus kent: ‘authorized’ en ‘platinum’. De niveaus zijn gebaseerd op de bijdrage aan de omzet, de ontwikkeling van kennis en de betrokkenheid bij de marketinginspanningen. Het aangepaste programma is niet van toepassing op de resellers van de GoldMine CRM productlijn van FrontRange Solutions.
In het vereenvoudigde partnerprogramma zijn de jaarlijkse partnerfees geregeld, de technische trainingen en ondersteuning, de sales trainingen en de sales support, waarbij de nadruk ligt op gezamenlijke marketing, gezamenlijke projecten en gezamenlijke case studies. Het vernieuwde programma heeft ook een ‘lead registration program’, dat via internet toegankelijk is en dat tevens fungeert als een forecasting tool. "Door onze partners te ondersteunen met een transparant proces voor het identificeren en beheren van leads, kunnen wij ons als bedrijf helemaal richten op het leveren van de optimale oplossing voor de klant", zo lichtte Jim O’Gara, vice-president Business Alliances, toe. "Het belangrijkste doel van de aanpassingen was te komen tot een programma, dat onze partners de ondersteuning in sales, techniek, tools, skills en producten levert, die zij nodig hebben om ons bedrijf en onze oplossingen in de markt te profileren en geld te verdienen."
Het vernieuwde partnerprogramma wordt vanaf nu tegelijk met nieuwe contracten en overeenkomsten uitgerold. Voor alle productcategorieën worden uniforme marges gehanteerd, die alleen afhankelijk zijn van het niveau van het partnership. In de oude situatie hadden de verschillende producten verschillende marges.
Voor bedrijven, die geen volledig gecertificeerd partner willen zijn, bestaat toch de mogelijkheid om business leads bij FrontRange aan te brengen. Als die leads door FrontRange verzilverd worden, krijgen de tipgevers een aantrekkelijke fee, die afhankelijk is van de waarde van de overeenkomst. Ook bestaande partners kunnen leads aanleveren voor oplossingen waarvoor ze niet geaccrediteerd zijn. Dankzij dit systeem hebben alle partners toegang tot een breed productportfolio, dat bestaat uit IT Service Management, Help Desk, Client Lifecycle Management, Software Asset Management, Customer Relationship Management en FrontRange Voice.