De strategie van Compricon voor totale ondersteuning van de klanten krijgt een vervolg door de start van de Compricon Academy.
Onder deze naam verzorgt Compricon technische trainingen die bedoeld zijn om de Compricon Solutions te ondersteunen. Doel is het verbreden en verdiepen van het kennisniveau van partners en resellers. De trainingen worden verzorgd door ervaren en gecertificeerde trainers. Op dit moment bestaat het aanbod uit een negental trainingen. Elke training is gericht op een onderdeel van een Solution en op verschillende kennisniveaus.
"Wij zien Solutions niet als een bundeling van producten, zoals je dit nu veel in de markt tegenkomt" aldus Arjen Bontenbal, Marketing manager bij Compricon. "Het is veel meer dan dat. Het draait om totale ontzorging doordat je je klanten de mogelijkheid biedt echt een complete oplossing aan te bieden bij de eindklant. Dus inclusief de services en diensten die de partner mogelijk zelf niet in huis heeft. Compricon is dan de partij die ze van A tot Z ondersteunt". Bontenbal vervolgt: "Maar voordat het zover is, biedt ons trainingsaanbod de mogelijkheid om de kennis verder te verdiepen. Vanuit onze eigen oplossingen en samen met een aantal vendors hebben we trainingen gedefinieerd die onze partners beter in staat stellen om onze oplossingen technisch te ondersteunen. De trainingen die we bieden zijn op het gebied van Fiber Optics, Structured Cabling, Networking, Security, Authenticatie en Surveillance over IP. Binnenkort zal het aanbod verder worden uitgebreid met trainingen gericht op de complete Solutions", besluit Bontenbal.
"We hebben natuurlijk al ruime ervaring in het geven van trainingen" vervolgt Albert Lomans, Technical Manager bij Compricon. "Zowel op klassikaal- als op individueel niveau. Er zijn in de loop van de jaren behoorlijk wat trainingen op maat en op locatie voor klanten verzorgd. Met ons kennisniveau zit het dus wel goed. Nu is het zaak om deze toegevoegde waarde verder te positioneren. Ook klanten die al deelnemen aan ons partnerprogramma worden ondersteund door deze trainingen".
De trainingsopzet sluit volledig aan op Compricon’s strategie waarbij ondersteuning en een persoonlijke benadering een grote rol spelen. De trainingen worden georganiseerd voor alle klanten zodat iedereen gebruik kan maken van de bij Compricon aanwezige kennis.
Voor meer informatie over de trainingsmogelijkheden kunnen geïnteresseerden contact opnemen met Compricon, via telefoonnummer 0492 – 593 000. Het trainingsschema voor de tweede helft van 2009 is terug te vinden op www.compricon.nl/academy.