Capgemini breidt zijn aanwezigheid in Oost-Europa uit met de opening van een nieuw technologiecentrum in Iasi (Roemenië). Hiermee wil Capgemini, dat al vestigingen heeft in Polen, voldoen aan de toenemende klantvraag naar outsourcingdiensten.
Het technologiecentrum in Roemenië biedt eerstelijns IT helpdeskondersteuning en diensten gericht op de continuïteit van de bedrijfsvoering van Capgemini’s outsourcingklanten.
Iasi, een van de grootste universiteitssteden van Roemenië, is voor Capgemini een hoogwaardige bron van getalenteerde en ervaren medewerkers. Door de taalvaardigheden van de afgestudeerden is deze stad voor Capgemini een ideale locatie om te voldoen aan de continue vraag van zijn Europese outsourcingklanten. Het bedrijf kan hoogopgeleid personeel leveren dat vloeiend Frans, Duits, Engels, Italiaans en Spaans spreekt.
Met de uitbreiding met het nieuwe centrum in Roemenië, naast de al bestaande centra in Polen, voegt Capgemini extra capaciteit aan de regio toe. Het nieuwe centrum zal worden ontwikkeld naar het voorbeeld van Capgemini’s nearshore-centra in Krakau en Katowice (Polen), waar Capgemini al meer dan 3.000 outsourcing medewerkers heeft. Het zal eerstelijns klantenserviceondersteuning bieden voor klanten van Capgemini, met inbegrip van processen voor servicemanagement en technische ondersteuning. Capgemini’s visie op desktopdiensten en gedistribueerde services is modulair en flexibel, zodat klanten de componenten kunnen kiezen die voldoen aan hun specifieke eisen, naar gelang de levensduur van hun apparatuur (aanschaf, installatie, gebruik, beheer en afschrijving).
"De opening van een nieuw outsourcingcentrum in Roemenië illustreert de groeiende vraag naar deze diensten, ondanks het huidige economische klimaat. Het biedt ons de mogelijkheid onze klanten te blijven ondersteunen bij groei, innovatie en het behouden van een duurzaam concurrentievoordeel," aldus Richard Dicketts, directeur infrastructuurbeheer van Capgemini. "Als een van de eerste internationale bedrijven in Iasi, hebben wij ook toegang tot lokaal toptalent. Via individuele carrièreontwikkeling willen wij sterke teams bouwen met medewerkers die trots kunnen zijn op onze prestaties in deze regio."
Het nieuwe centrum in Iasi versterkt ook Capgemini’s Rightshore-strategie die klanten een gecoördineerde mix van capaciteiten aanbiedt, vanuit meerdere locaties. Ter plekke of in het land zelf (onshore), vanuit nabijgelegen regio’s (nearshore) of vanuit andere werelddelen (offshore). De beste balans tussen risico’s, kosten en schaalbaarheid en hun afstemming op culturele en zakelijke prioriteiten, bepalen de combinatie van locaties.