Voortaan hebben de gebruikers van AT&T’s Telepresence-oplossing de mogelijkheid om vergaderingen te houden die voor bedrijfs- en beveiligingsredenen versleuteld zijn, video’s te delen en bepalen wie toegang krijgt tot een gesprek, dankzij een nieuwe reeks functies die werden aangekondigd door AT&T*. Deze bijkomende mogelijkheden vormen een nieuwe mijlpaal in de inspanningen van AT&T om ondernemingen krachtige en rendabele samenwerkingstools te bieden die de productiviteit verhogen en helpen om kosten van bijvoorbeeld zakenreizen te reduceren.
AT&T biedt nu versleuteling tussen Cisco TelePresenceTM-eindpunten aan voor point-to-point- of multipoint-b2b-meetings. Gebruikers van AT&T Business Exchange kunnen versleutelde verbindingen tussen bedrijven met de wereldwijde beschikbare Cisco TelePresence-eindpunten realiseren. De versleutelingsstatus voor alle ruimtes wordt op het scherm aangegeven bij aanvang van een gesprek en blijft zichtbaar op de telefoon, zodat de deelnemers aan de vergadering steeds in real time op de hoogte blijven van de status.
Sinds begin 2008 werken AT&T en Cisco samen om de groei en het gebruik van Cisco’s TelePresence-technologie en -diensten mogelijk te maken voor ondernemingen en organisaties. De aankondiging van vandaag zorgt ervoor dat de nieuwste innovaties voortaan beschikbaar zijn voor internationale ondernemingen die gebruikmaken van AT&T’s Telepresence-oplossing.
De AT&T Telepresence-oplossing biedt nu ook de volgende mogelijkheden:
· Verbeterde controle voor conferentiegesprekken: gebruikers kunnen voortaan kiezen hoe sprekende deelnemers worden weergegeven dankzij een gebruiksvriendelijke interface op hun Cisco IP-telefoon. Bovendien hebben de deelnemers aan het gesprek controle over de toegang tot de vergadering dankzij de mogelijkheid om bijkomende eindpunten te verhinderen verbinding te maken met een actief gesprek.
· Ondersteuning voor Lotus Notes/Domino: Bedrijfsklanten die gebruikmaken van Lotus Notes kunnen voortaan hun AT&T Telepresence-vergaderingen plannen via hun groupwareplatform. Deze mogelijkheid komt bovenop de bestaande ondersteuning voor Microsoft Outlook.
· Delen van video’s in hoge resolutie: dankzij deze functie kunnen klanten informatie met hoge framerates (30 frames per seconde), zoals video’s in hoge resolutie, delen met de deelnemers aan de vergadering.
"We focussen op een verdere uitbreiding en innovatie van de mogelijkheden die de Telepresence-oplossing van AT&T biedt aan ondernemingen overal ter wereld", zegt Bill Archer, chief marketing officer van AT&T Business Solutions. "De jongste verbeteringen tonen ons engagement aan voor het verstrekken van een toonaangevende en volledig beheerde Cisco TelePresence-oplossing die ondernemingen de mogelijkheid biedt om informatie uit te wisselen met belangrijke bedrijfspartners in een streng beveiligde omgeving."
"AT&T en Cisco blijven de manier waarop ondernemingen zakendoen verbeteren door hen, met de AT&T Telepresence-oplossing, de mogelijkheid te bieden op een volledig nieuwe manier samen te werken", aldus Mark Weidick, vice president en general manager van de business unit Cisco TelePresence Exchange. "Deze nieuwe reeks samenwerkingstoepassingen, van persoonlijke gesprekken met naadloze videoconferentiecapaciteiten tot het delen van hogeresolutievideo, vormt zo een substantiële uitbreiding van de mogelijkheden die Cisco TelePresence biedt en vergroot het nut en de flexibiliteit ervan voor organisaties van elke grootte waar ook ter wereld."
AT&T’s Telepresence-oplossing maakt gebruik van het krachtige Cisco TelePresence om een unieke, persoonlijke ervaring te creëren met de eenvoud van een telefoongesprek, plus een ‘Meet Me-functie’ op basis van een uiterst veilige pincode voor gesprekken tussen ondernemingen. AT&T’s Telepresence-oplossing biedt ook multipointfunctionaliteit en betrouwbare interbedrijfscapaciteiten, zodat diverse locaties met elkaar verbinding kunnen maken.
De Telepresence-oplossing van AT&T bestaat uit de Cisco TelePresence-apparatuur (eigendom van AT&T of van de klant via Cisco), de installatie, de controle en het beheer van de volledige toepassing, een helpdeskservice op afstand, onderhoud en reparatie van de apparatuur ter plaatse en werkzaamheden via AT&T’s Virtual Private Network. Er zijn diverse mogelijkheden beschikbaar voor oplossingen met drie schermen en oplossingen met één scherm.
Voor meer informatie of een demonstratie van AT&T’s Telepresence-oplossing kunt u terecht op www.att.com/telepresence.