In een poging om zijn omzet in drie jaar te verdubbelen, richt nearshoringsbedrijf ISDC zijn pijlen op onderhoudswerkzaamheden voor bestaande klanten. Het bedrijf wil bovendien grotere klanten werven in Nederland, Roemenië en Duitsland en diverse 'competence centers' opzetten. Dat vertelt de nieuwe algemeen directeur Eddy Vermeire. Vrijwel alle dienstverlening ontplooit de onderneming in zijn vestiging in het Roemeense Cluj.
Volgens Vermeire bestaat op dit moment slechts 10 procent van alle activiteiten van ISDC uit 'maintenance', langlopende contracten voor het regulier onderhouden van applicaties van bestaande klanten. Tot dusver stak het bedrijf voornamelijk tijd in het binnenhalen van nieuwe ontwikkelprojecten, vertelt hij.
De nieuwe topman vindt dat rust een belangrijke factor binnen ISDC moet zijn en dus niet alleen aan nieuwe projecten moet worden gewerkt, maar ook aan het uitbreiden van bestaande relaties. ABN Amro, Adecco, Centerparcs, LOI, NCOI, Time Warner en Swets & Zeitlinger zijn enkele van de klanten.
Competence centers
De Hilversumse automatiseerder heeft op zijn Roemeense vestiging ongeveer 140 medewerkers in dienst. Vrijwel allemaal zijn het software-ontwikkelaars die voor voornamelijk Nederlandse klanten toepassingen bouwen die draaien op .Net, Java of Oracle. Vermeire wil speciale 'competence centers' opzetten. Klanten krijgen een 'eigen' team dat ze ondersteunt bij het gebruik van de software. Bovendien spreekt ISDC met een Duitse partij om ook in die markt aanwezig te zijn.
Vermeire, tot september 2008 commercieel directeur bij Ordina, vervangt sinds 8 mei 2009 ISDC-ceo Cor Geertsma. Die richtte het bedrijf in 1990 op en gaat zich nu in de raad van commissarissen bezighouden met corporate development. In die 'ambassadeursfunctie' gaat hij 'op zoek naar partnerbedrijven'.