In een poging om zijn omzet in drie jaar te verdubbelen, richt nearshoringsbedrijf ISDC zijn pijlen op onderhoudswerkzaamheden voor bestaande klanten. Het bedrijf wil bovendien grotere klanten werven in Nederland, Roemenië en Duitsland en diverse ‘competence centers’ opzetten. Dat vertelt de nieuwe algemeen directeur Eddy Vermeire. Vrijwel alle dienstverlening ontplooit de onderneming in zijn vestiging in het Roemeense Cluj.
Volgens Vermeire bestaat op dit moment slechts 10 procent van alle activiteiten van ISDC uit ‘maintenance’, langlopende contracten voor het regulier onderhouden van applicaties van bestaande klanten. Tot dusver stak de directie voornamelijk tijd in het binnenhalen van nieuwe ontwikkelprojecten, vertelt hij.
De nieuwe topman vindt dat rust een belangrijke factor binnen ISCD moet zijn en dus niet alleen aan nieuwe projecten moet worden gewerkt, maar ook aan het uitbreiden van bestaande relaties. ABN Amro, Adecco, Centerparcs, LOI, NCOI, Time Warner en Swets & Zeitlinger zijn enkele van de klanten.