'Bedrijven moeten zich voorbereiden op de nieuwe Telecommunicatiewet (vanaf 1 juli en 1 oktober 2009) die grote gevolgen heeft voor het bellen van consumenten en e-mailen van ondernemingen.' (Bron: MDweekly: Marketing Rendement, mei 2009)
Van de Europese bedrijven doet 31 procent nog niet aan videoconferencing. Toch ziet 87 procent wel mogelijke kostenbesparingen door videoconferencing in, zo blijkt uit onderzoek naar het gebruik van videoconferencing bij 716 Europese ondernemingen (de studie is gehouden door Easynet Global Services, persbericht 16-3-2009).
Zomaar twee berichten via Google gevonden. Iedereen is met de economische malaise bezig, maar wie is er eigenlijk nog bezig met de eigenlijke bedrijfsdoelstellingen? Er zijn nog zoveel kansen, maar waar blijven de initiatieven om je te onderscheiden? Het is heel makkelijk om uit te leggen waarom iets niet lukt, waarom het tegenzit, hoe lang het nog duurt, maar waarom kijk je niet eens meer naar de kansen?
In telecommunicatieland is er nog zoveel te ontginnen, maar begin dicht bij huis. Hoe zorg je als ict-specialist dat je jezelf onderscheidt samen met jouw bedrijf? Afhankelijk waar jouw bedrijf staat in de bedrijfkolom is de tijd rijp, zo net voor de vakantieperiode, om de juiste acties te ondernemen, zodat je na de zomer er vol tegenaan kunt. Hoe ga je er vanuit ict-perspectief voor zorgen dat jouw bedrijf er klaar voor is en de juiste ondersteuning kan bieden aan je marketing- en verkooporganisatie?
Misschien een leuke tip, lees eens 'The speed of trust' van Stephen M.R. Covey. Goed voor jou en goed voor je bedrijf!
Vaag artikel. Wat is de boodschap? Waar slaat de titel op? En waarom zou ik het aanbevolen boek lezen? ‘Goed voor jou en jouw bedrijf.’ Ja hallo, zo motiveer je me echt niet.
Hi Jos,
De boodschap is, dat iedereen die verantwoordelijkheid draagt voor
(tele-)communicatie binnen een bedrijf, niet alleen moet kijken naar de techniek/functionaliteit an sich, maar ook (meer) rekening moet houden met zaken als wetgeving, bedrijfsdoelstellingen, klantcontact. Veelal gaan de artikelen over de technologie, maar mis ik de vertaling naar de praktijk en business cases. Jammer dat ik niet uit de mail kan opmaken wie je bent, want anders neem ik met alle plezier contact op om e.e.a toe te lichten.
Heb je het boek wel eens gelezen? Heeft niets met mij of mijn bedrijf te maken maar alles met ‘ergens op kunnen vertrouwen’ als persoon en als bedrijf. Dus de vraag is, is het communicatie netwerk van je bedrijf klaar voor de toekomst vanuit niet-technisch oogpunt!
Stefan, ik moet Jos gelijk geven, en daarbij vind ik dit artikel echt pure spam. Inhoudloos (‘kijk naar de kansen’) en 3 van de 4 links komen uit op de eigen website, wat op zich moet kunnen maar wel een beetje vreemd is. Dit vooral omdat het geen relevante artikelen zijn, maar simpelweg keywoorden/vindpagina’s. De ene link die overblijft is een bron en kan beter onderaan het artikel geplaatst worden m.i.
Ook is het vreemd dat je refereert aan het e-mailadres van Jos, wat heeft dat er nou weer mee te maken? Ik denk niet dat Jos er prijs op stelt om daarop lastig gevallen te worden, een comment hier plaatsen is genoeg lijkt mij.
En in plaats van dat je toelicht waarom we allemaal zo nodig dat (…) boek moeten lezen, voel je je aangevallen ofzo: ‘heb je het boek wel eens gelezen’ ?Nee, uiteraard niet anders vraagt ‘ie er niet naar…
En in je comment heb je het over ‘artikelen’, welke artikelen bedoel je daarmee precies? Andere artikelen hier op Computable? Want dan moet ik je wel gelijk geven denk ik…
Nou, ik vind het een prima artikel, als je je niet geroepen voelt, of aangesproken, is de reactie op zijn minst net zo vreemd. Er wordt hier duidelijk een link gelegd tussen de toenemende onmogelijkheid om te kunnen communiceren en de kunst om bedrijfscommunicatie optimaal in te zetten. Ik vind dit juist een goede pitch die past in dit beeld. Sta open voor nieuwe activiteiten.