Unisys Corporation lanceerde eerder deze week Unisys Smart On-Site Services. Deze services-oplossing is ontwikkeld voor klanten die de kosten van hun ICT-ondersteuning tot twintig procent willen reduceren.
Met de Smart On-Site Services oplossing brengt Unisys het beheer van technologische ondersteuningsactiviteiten die nu vaak door verschillende aanbieders worden uitgevoerd, samen. Door de invoering van één centraal punt wordt het beheer vereenvoudigd en worden de kosten verlaagd, terwijl geografisch verspreide organisaties worden ondersteund, waaronder andere vestigingen, kleinere (bij)kantoren en thuiswerkers.
"Met het toenemende aantal werknemers dat verspreid zit over verschillende locaties en gebruik maakt van een groeiend aantal intelligente apparaten van verschillende leveranciers, hebben bedrijven te maken met een gecompliceerd en duur beheerprobleem, en dat in een economie waar men juist zoveel mogelijk de kosten moet reduceren," zegt Sam Gross, vice president, IT Outsourcing Solutions, Unisys. "De Unisys Smart On-Site Services oplossing biedt één centraal punt voor het beheer van en de verantwoordelijkheid voor alle ondersteuningsbehoeften op locatie. De oplossing maakt gebruik van wereldwijde servicemogelijkheden die regionale aanbieders gewoonweg niet hebben. Daarnaast ondersteunt het klantlocaties die grotere wereldwijde concurrenten niet direct ondersteunen. Organisaties kunnen meer doen met minder, terwijl de beschikbaarheid van de technologie wordt gemaximaliseerd en de productiviteit van medewerkers wordt verbeterd."
Onafhankelijk onderzoeks- en consultingbureau Gartner, Inc. geeft aan dat 65,4 procent van de service-aanvragen voor verspreide omgevingen, op afstand wordt geregeld. Hierdoor wordt on-site service een stuk complexer. Daarnaast zegt Gartner dat ook de gemiddelde leeftijd van geïnstalleerde ICT-apparatuur in deze slechte economische toestand zal stijgen, met name omdat bedrijven de aankoop van nieuwe apparatuur uitstellen. Dit leidt tot hogere eisen voor post-garantie ondersteuning. De Unisys Smart On-Site Services oplossing is er opgericht deze uitdagingen aan te gaan en op te lossen.
De Unisys oplossing maakt gebruik van geavanceerde kennis en geautomatiseerde en logistieke tools om ICT-support services te kunnen bieden en aan te kunnen passen op de klant. De oplossing maakt gebruik van het Unisys service-management platform waar informatie over de klant, de locatie, de apparatuur en de supporteisen worden verzameld. Deze functie maakt het mogelijk om sneller en grondiger te kunnen reageren op serviceproblemen. Daarnaast reduceert het de ermee gepaard gaande leveringskosten aanzienlijk. Door gebruik te maken van historische en voorspellende analyses, maakt de oplossing het voor klanten mogelijk om potentiële problemen met apparatuur tijdig te voorzien en op te lossen, voordat deze uitmonden in potentiële en kostbare downtime- of serviceproblemen.
De Unisys Smart On-Site Services oplossing maakt gebruik van geautomatiseerde functies, waaronder het web, self-service portalen, e-mail en telefoon met ondersteuning in meerdere talen. De kracht van de oplossing wordt zelfs nog sterker door de kortgeleden aangekondigde Unisys Converged Remote Infrastructure Management oplossing. Deze oplossing biedt bedrijven een enkele, geïntegreerde manier van het beheer van hun ICT-infrastructuur.
Al deze mogelijkheden vergroten de kans dat een probleem op afstand snel wordt opgelost, waardoor potentiële kosten worden verlaagd. Wanneer een serviceprobleem on-site ondersteuning nodig heeft, wordt een vertegenwoordiger van Unisys met de juiste kennis en vaardigheden naar het bedrijf gestuurd om het probleem op te lossen.
Voor meer informatie over de Unisys Smart On-Site Services oplossing, bezoekt u: http://www.unisys.com/services/outsourcing/soss.htm