Infotheek Groep, een Leidse leverancier van hardware en ICT-diensten, heeft per 15 juni Jordy Kool benoemd tot nieuwe commercieel directeur.
Kool is in deze rol commercieel verantwoordelijk voor de afdelingen sales en marketing. Hij vervangt Tom van Reijen die na ruim tien jaar succesvol commercieel directeur te zijn geweest, zich gaat richten op diverse facetten van het verkoopproces, waaronder de verkoop aan key accounts en individuele coaching van salestalent.
Infotheek Groep is gespecialiseerd in levering van voorlaatste modellen hardware. Door de economische crisis is de vraag hiernaar sterk gestegen, wat Infotheek als één van de weinige ICT-bedrijven het afgelopen halfjaar een sterke groei heeft bezorgd. "Deze groei heeft niet alleen voor een omzettoename van 42 procent gezorgd, maar heeft er ook toe geleid dat Infotheek als organisatie een stap maakt", zegt Duco van Leenen, algemeen directeur van Infotheek Groep. "Voor een verdere professionalisering kunnen we een frisse blik goed gebruiken en die hebben we gevonden in Jordy. Zijn no-nonsense aanpak sluit goed aan bij de filosofie van Infotheek", aldus Duco van Leenen.
Jordy is afkomstig van uitgeverij Reed Elsevier, waar hij als adjunct-directeur diverse verandering- en reorganisatietrajecten leidde. Van 2001 tot 2007 heeft Jordy bij technologieconcern HP verschillende sales- en managementfuncties vervuld. Jordy begon zijn loopbaan in 1993 als officierstrainee bij het Korps Mariniers op het KIM, waarna jij een track record opbouwde met functies in marketing en sales bij onder meer TNT Post Group, KPN en UPC.