De economie zit in het slop en dus luidt het motto: kosten besparen! Maar hoe? Werknemers ontslaan? Investeringen uitstellen? Hoewel sommige maatregelen zeker zullen helpen bij het terugdringen van de kosten, moeten we niet vergeten dat sommige maatregelen lastig terug te draaien zijn. Straks is bijvoorbeeld iedereen tegelijkertijd op zoek naar ervaren medewerkers en als je nu niet investeert, loop je het risico dat je straks achter loopt op je concurrent, die dat wel is blijven doen.
Maar ‘kosten besparen' kan ook anders. Bedrijven steken nog altijd tijd en mankracht, en dus geld, in zaken die niet tot de kernactiviteiten behoren. De it is een bekend voorbeeld. Door dit uit te besteden aan een specialist die via een managed service ervoor zorgt dat alles probleemloos blijft draaien, komen er manuren vrij voor de eigenlijke business van het bedrijf. Een recent onderzoek van MarketCap en Portland Europa (zie www.organicit.nl/nieuwsberichten/2009/260509.asp) laat zien dat bedrijven echter niet alleen vanwege besparingen kiezen voor managed services. Meer flexibiliteit, verbetering van de continuïteit en het wegnemen van onderhoudszorgen zijn allemaal redenen om het beheer over te laten aan een deskundige partner.
Wat lang nog niet iedereen zich realiseert, is dat ook telecom een prima kandidaat is voor een managed service. Dit biedt besparingen doordat er niet langer geïnvesteerd hoeft te worden in het beheer en vervanging van de oude telefooncentrale. Nog belangrijker is dat dergelijke telecomdiensten een concrete bijdrage kunnen leveren aan het verbeteren van de klanttevredenheid, de bereikbaarheid en het reactievermogen. En opnieuw zijn daar de extra voordelen van managed services: meer flexibiliteit, hogere bedrijfscontinuïteit en geen zorgen om onderhoud.
Dus, schoenmaker, blijf bij je leest! Het is misschien een oud gezegde, maar het is, – ook in de 21e eeuw, niet minder waar…
Jasper van 't Wout
Directeur
Digacom
Ik mis de tekst advertorial boven dit stukje.
@corne Daar is wel een mouw aan te passen hoor.. Gewoon ‘Telecom/Opinie’ veranderen in ‘Telecom/Reclame’ 🙂