De waardering voor de dienstverlening vanuit Ingram Micro is toegenomen, blijkt uit een groot klanttevredenheidsonderzoek dat de distributeur heeft gehouden. Ongeveer vierhonderd resellers deden eraan mee. Op basis van hun antwoorden zijn actiepunten geformuleerd om bijvoorbeeld de klachtenafhandeling te verbeteren.
In het onderzoek is onder meer gekeken hoe de dienstverlening van Ingram Micro zich verhoudt ten opzichte van die van de concurrenten. "Je ziet dat we op alle punten verbeterd zijn", zegt marketing manager Jacob Koster. "We moeten natuurlijk wel ambitieus blijven en daarom hebben we een aantal actiepunten geformuleerd, die tot doel hebben de klant meer dan ooit centraal te stellen. De belangrijkste aandachtspunten die uit het onderzoek naar voren zijn gekomen, zijn de betrouwbaarheid van de afgegeven levertijden (ETA), de kredietfaciliteiten en de snelheid van het afhandelen van klachten/RMA’s door onze Customer Service afdeling."
De deelnemers zijn inmiddels persoonlijk geïnformeerd over de verbeteringen die de distributeur in gang zet. Ingram Micro stelt resellers die deelgenomen hebben aan de survey in de gelegenheid om tegen sterk gereduceerd tarief zelf een klanttevredenheidsonderzoek te doen.