Van alle dienstverleners die adviseren over uitbesteding van ict, wordt Ernst & Young het hoogste gewaardeerd. De onderneming scoort een gemiddeld rapportcijfer 7,1, ruim boven de nummer twee van de lijst, Ordina (6,7). Dat blijkt uit onderzoek van Computable onder bijna tweeduizend ict-managers en -professionals.
Ernst & Young komt op bijna elk van de zeven onderdelen van de vragenlijst als beste outsourcingsadviseur uit de bus. Het bedrijf scoort vooral hoog wat betreft kennis en knowhow, kwaliteit van dienstverlening, betrouwbaarheid, nakomen van de tijdsplanning, binnen budget blijven en communiceren met de klant.
Bij het onderdeel prijs valt vooral Tata Consultancy Services op, met het hoogste cijfer 7,6. Overall komt die dienstverlener met een gemiddeld rapportcijfer 6,5 samen met IT Staffing uit op de gedeelde vierde plaats. In de top vier zitten naast Ernst & Young (7,1) en Ordina (6,7) ook Centric en KPN/Getronics (beide 6,6) en IT Staffing en Tata Consultancy Services (beide 6,5).
Het gemiddelde rapportcijfer dat respondenten gaven aan de ict-dienstverleners die adviseren over outsourcing, is een 6,3.
ICT Services Guide 2009
Het jaarlijkse onderzoek maakt deel uit van de ICT Services Guide 2009. In opdracht van Computable voerde TNS Nipo het onderzoek in februari en maart uit onder 1913 ict-managers en ambitieuze ict-professionals.
In de gids worden onder andere per topic rapportcijfers gegeven voor dienstverleners die actief zijn in dat ict-deelgebied. Respondenten konden per topic alleen de bedrijven waarderen waarmee ze daadwerkelijk ervaring hadden opgedaan. Ook werden de respondenten algemenere vragen en stellingen voorgelegd.
In verband met representativiteit worden in de cijferlijst alleen dienstverleners getoond die van voldoende respondenten een rapportcijfer ontvingen. Andere bedrijven kunnen gemiddeld hoger scoren, maar werden door te weinig respondenten genoemd.
Hahaha, Ordina een goed outsourcingsadvies? De beste stuurlui staan aan wal. Kijk maar naar het voormalige Ordina BPO, het fiasco van Kasteel dat onder de sluier van de economische crisis met een zak centen is weggegeven aan Centric. Moest een peiler van Ordina worden. Zes jaar lang geld over de balk gesmeten en gemaakte beloftes niet kunnen waarmaken. Ik zou mijn goede geld eerder uitgeven aan een maagdelijkheidcursus bij Keetje Tippel dan me over outsourcing laten adviseren door Ordina.
Maar imagebuilding, daar zijn ze goed in. Mooi gebouw ook daar in NIeuwegein. Laat me niet lachen.
Volgens mij is de gedeelde 4de plaats een 5de plaats, maar dat zullen wel details zijn.
@Carel…
blijkbaar heb jij bij die BPO gewerkt en ben je een van de gezegende personen die BPO betaald kan verlaten!