Avaya neemt het bedrijf Agile Software over, de ontwikkelaar van Avaya Contact Center Express (CCE).
CCE is Avaya’s multichannel softwareoplossing voor kleinschalige callcenters. Door de acquisitie verkrijgt Avaya het volledige eigendomsrecht van deze oplossing, waarmee het bedrijf en zijn partners hun groei in de mkb-markt verder kunnen versnellen.
Mkb’ers kampen met unieke uitdagingen op het vlak van klantenservice. Ze beschikken slechts over een fractie van de agents, het budget en het aantal beheerders van grotere ondernemingen. Dit terwijl ze vaak behoefte hebben aan gespecialiseerde features en diensten. Door de overname van Agile Software biedt Avaya met het onlangs geïntroduceerde CCE 4 een volledig geïntegreerde oplossing met meer functionaliteit, een makkelijker installatie en eenvoudig migratietraject. Mkb-klanten kunnen hiermee specifieke klantenservice-uitdagingen aangaan en oplossen, en hun contactcenteractiviteiten verbeteren.
"Met de overname van Agile Software en de evolutie van Avaya Contact Center Express versterken we onze focus op de mkb-contactcentermarkt", zegt Chris de Jongh, managing director van Avaya Nederland. "Door de expertise van Avaya en Agile Software te combineren, kunnen we onze mkb-klanten voorzien van meer nieuwe en innovatieve oplossingen."