Kaseya rolt versie zes van zijn autmatiseringssoftware eind juni, begin juli uit. Dat kondigde president Mark Sutherland donderdag aan tijdens Kaseya’s gebruikersconferentie in Las Vegas. Om problemen, zoals optraden tijdens de uitrol van versie vijf, te voorkomen is gekozen voor een gefaseerde uitrol.
Versie zes van Kaseya wordt eind juni door het bedrijf ge"implementeerd bij grote eindklanten die al langer direct bij het softwarebedrijf managed services afnemen. "We willen zelf zien wat er gebeurt", zegt president Sutherland, een van de oprichters van het bedrijf en nog altijd dagelijks zelf betrokken bij het ontwikkelwerk. "Mocht er iets misgaan dan kunnen we direct ingrijpen"
Na de grote klanten krijgen tien tot vijftien managed service providers die veel ervaring hebben met Kaseya de kans de software te implementeren. Er zal gekozen worden voor MSP’s met klanten in verschillende groottes, volgens Sutherland. Als alles goed gaat kan vervolgens binnen een maand iedereen die dat wil beschikken over de software.
Bij de uitrol van versie vijf ontstonden problemen bij grote klanten. Dit deed het imago van Kaseya geen goed. Volgens Sutherland waren deze problemen te wijten aan Microsoft SQL Server. "Bij klanten tot 1000 werkplekken ging alles goed. Maar bij grote bedrijven die SQL Server gebruiken traden na enkele weken problemen op. Dat bleek te komen doordat de verschillende servers van deze bedrijven elkaar bij wijze van spreken "op slot" zetten."
Sutherland verwacht bij de uitrol van versie zes geen grote problemen. "We gebruiken de software intern al een hele tijd en hebben een uitgebreid beta-programma waaraan nog wekelijks relaties toegevoegd worden. Maar mocht er toch een probleem optreden dan willen we daar goed op kunnen reageren. En hoewel we flink in omvang groeien, zijn we nog steeds een relatief klein bedrijf. We hebben geen honderden helpdeskmedewerkers waar klanten met problemen terechtkunnen. Daarom leek het ons verstandiger voor een gefaseerde uitrol te kiezen."