Adviesbureau KPMG schakelt netwerkleverancier Avaya in voor de vernieuwing van zijn telefonie-infrastructuur. Het nieuwe systeem, dat 3600 medewerkers van KPMG op zestien locaties gaan gebruiken, is gebaseerd op ip-technologie. KPMG gebruikt de nieuwe ip-telefonie om te communiceren met de klant en tussen medewerkers onderling. De leverancier verzorgt het onderhoud aan de nieuwe infrastructuur tot halverwege 2015. Het is onbekend hoeveel geld met de opdracht is gemoeid.
Het adviesbureau koos voor de oplossing van Avaya mede omdat de leverancier die gemakkelijk kan integreren met diverse Microsoft-toepassingen. Ook kan het bedrijf de vaste en mobiele telefonie integreren. Met de nieuwe omgeving beschikt KPMG over een ‘bewezen technologie die verschillende nieuwe mogelijkheden biedt om de communicatie intern en extern verder te optimaliseren’, vertelt cio Hans Zwart van het adviesbureau.
Het is de bedoeling dat de implementatie van het nieuwe platform gereed is voor het eind van 2009. De Leidse Avaya-partner SIT Group neemt het grootste deel van het implementatietraject bij KPMG voor zijn rekening.
‘KPMG is een zeer kritische gebruiker met een praktische kijk op de functionaliteit die het bedrijf nodig heeft, en vooruitstrevend als het om de technologiekeuze gaat’, sluit managing director Chris de Jongh van Avaya Nederland af.