Van alle dienstverleners die adviseren op het gebied telecom, krijgt Imtech ICT gemiddeld het hoogste rapportcijfer. Het verschil met andere leveranciers is echter klein. Dat blijkt uit onderzoek voor de ICT Services Guide 2009, dat Computable door TNS Nipo liet uitvoeren onder bijna tweeduizend ict-managers en -professionals.
Overall scoort Imtech ICT een 7,1 voor zijn telecomdiensten. Het bedrijf gooit vooral hoge ogen als het aankomt op binnen budget blijven (7,2) en zijn manier van communiceren met de klant (7,5). Het Goudse bedrijf scoort echter iets minder goed dan zijn directe concurrenten op zijn kennis, vinden de respondenten. Met een 7,1 scoort de dienstverlener iets minder goed dan zijn concurrenten Logica, Avaya, Siemens en KPN/Getronics.
ICT Services Guide 2009
Het jaarlijkse onderzoek maakt deel uit van de ICT Services Guide 2009. In opdracht van Computable voerde TNS Nipo het onderzoek in februari en maart uit onder 1913 ict-managers en ambitieuze ict-professionals.
In de gids worden onder andere per topic rapportcijfers gegeven voor dienstverleners die actief zijn in dat ict-deelgebied. Respondenten konden per topic alleen de bedrijven waarderen waarmee ze daadwerkelijk ervaring hadden opgedaan. Ook werden de respondenten algemenere vragen en stellingen voorgelegd.
In verband met representativiteit worden in de cijferlijst alleen dienstverleners getoond die van voldoende respondenten een rapportcijfer ontvingen. Andere bedrijven kunnen gemiddeld hoger scoren, maar werden door te weinig respondenten genoemd.