Ict-dienstverleners hoeven zich weinig zorgen te maken over hun bestaande klanten. Slechts weinig organisaties overwegen in de toekomst een andere ict-dienstverlener in te schakelen voor een soortgelijke opdracht. Dat blijkt uit grootschalig onderzoek dat Computable liet verrichten naar ict-dienstverlening. Voor het onderzoek benaderde bureau TNS Nipo bijna tweeduizend ict-managers en -professionals.
Bedrijven lijken redelijk honkvast te zijn als het gaat om het kiezen van een dienstverlener. Slechts achttien procent van de ict’ers is het eens of ‘helemaal eens’ met de stelling ‘Ik overweeg de volgende keer voor een zelfde soort project een andere ict-dienstverlener in te schakelen.’ Dat blijkt uit Computables jaarlijkse onderzoek naar het imago van ict-dienstverleners dat door TNS Nipo is uitgevoerd onder bijna tweeduizend ict’ers.
Tweederde van de ondervraagde managers en professionals staat er neutraal tegenover en nog eens zeventien procent is het oneens of ‘helemaal oneens’ met de stelling. Het volledige onderzoek is terug te vinden in de ICT Services Guide 2009.
ICT SERVICES GUIDE 2009
Het jaarlijkse onderzoek maakt deel uit van de ICT Services Guide 2009. In opdracht van Computable voerde TNS Nipo het onderzoek in februari en maart uit onder 1913 ict-managers en ambitieuze ict-professionals.
In de gids, die op 15 mei verschijnt, worden onder andere per topic rapportcijfers gegeven voor dienstverleners die actief zijn in dat ict-deelgebied. Respondenten konden per topic alleen de bedrijven waarderen waarmee ze daadwerkelijk ervaring hadden opgedaan. Ook werden de respondenten algemenere vragen en stellingen voorgelegd.