Bell Micro lanceert een campagne om nieuwe resellers voor het IBM Express portfolio te rekruteren. De campagne, Guru gedoopt, loopt tot eind 2010.
Uitgangspunt van de Guru campagne is het bieden van een alternatief aan resellers die op dit moment geen IBM servers verkopen, maar daar wel in geïnteresseerd zijn. De Guru geeft antwoord op diverse servervraagstukken, verkondigd serverwijsheden en loodst nieuwe partners in 8 stappen door de IBM Express Selector Plus, een webtool waarin resellers gemakkelijk een IBM server kunnen configureren. Daarnaast kunnen ze dit hulpmiddel gebruiken om prijzen te vergelijken met soortgelijke servers van andere fabrikanten.
"Met deze campagne willen we server-resellend Nederland kennis laten maken met het IBM Intel server en storage portfolio." zegt Arjan Verhoeff, business unit manager IBM van Bell Micro. "IBM wordt vaak gezien als duur, zeker in de servermarkt, terwijl de leverancier met zowel het System x portfolio als met de scherpe prijsstelling met de grote serverspelers in de markt mee kan komen."
Volgens Verhoeff kunnen nieuwe resellers heel gemakkelijk het IBM portfolio verkopen. "Er zijn geen verplichte certificeringen, geen ingewikkelde partnerplannen en geen opgelegde doelstellingen. En tot slot, maar zeker erg belangrijk, er blijft voor de reseller ook nog een gezonde marge over!"