Rimini Street leverancier voor onderhoud en ondersteuning voor Siebel, PeopleSoft en JD Edwards software van de Oracle Corporation heeft vandaag de lancering en onmiddellijke beschikbaarheid van zijn ondersteuningsdiensten voor SAP producten en het afsluiten van contracten met zijn eerste SAP klanten aangekondigd. Rimini Street biedt voorlopig ondersteuning voor SAP R/3 4.x, ECC 5.0, ECC 6.0 en BW 3.5 en eerdere versies, die door een belangrijk deel van de bedrijven met SAP licenties overal in de wereld gebruikt worden.
Ondersteuningsdiensten voor SAP producten omvatten alle vernieuwende en robuuste programmaonderdelen die Rimini Street de favoriete leverancier voor honderden wereldwijde, Fortune 500, middenmarkt bedrijven en organisaties in de openbare sector heeft gemaakt. Standaard programmaonderdelen zijn onder meer:
– Plaatselijke ervaren ondersteuningstechnici op naam toegewezen aan iedere klant (geen uitbesteding naar het buitenland van telefonische ondersteuning)
– Ondersteuning tot na 2020 voor bestaande versies zonder dat upgrades vereist worden
– 24/7 ondersteuning met een gegarandeerd antwoord binnen 30 minuten door een ervaren technicus
– Oplossingen voor toepassingen met ernstige problemen en updates voor belastingen en regelgeving wanneer nodig
– Ondersteuning voor op maat gemaakte toepassingen, onderlinge uitwisselbaarheid en prestaties voor klanten zonder extra kosten
– Besparingen van meer dan 50 procent aan jaarlijkse kosten vergeleken met de verkoper van de software
– Flexibele opties voor contracten
"Wij hebben meer dan een jaar de tijd genomen om onze nieuwe service zorgvuldig op te zetten rondom de specifieke behoeften voor technische, functionele en ondersteuningsreacties van bedrijven met SAP licenties en wij zullen die ondersteuning geven met behulp van enkel de meest ervaren technici die gemiddeld minstens 10 jaar ervaring hebben in het invoeren, upgraden en ondersteunen van wereldwijde SAP projecten," zei Shawn du Plessis, vice president van SAP Service Delivery, Rimini Street. De heer Du Plessis heeft 16 jaar ervaring met SAP en heeft leidinggevende posities bekleed bij meer dan 15 belangrijke invoeringen van volledige levenscycli van SAP bij wereldwijde bedrijven zoals Nestlé, Sebastian International en Siemens. Hij heeft alle aspecten van de SAP project levenscyclus uitgevoerd, inclusief het beheer over uitvoerende programma’s, projectbeheer, functioneel en technisch, systeemarchitectuur en ontwikkeling.
Vele bedrijven met SAP licenties werken op stabiele en bewezen SAP R/3 4.x, ECC 5.0, ECC 6.0, en BW 3.5 en eerdere versies. Deze versies zijn bijzonder volgroeide en zeer functionele software platformen die doorlopend waarde en een goede, berekenbare winst op investeringen voor bedrijven met SAP licenties voor de komende tien jaar en later kunnen bieden.
Rimini Street werkt reeds met een groot aantal bedrijven met SAP licenties die een alternatief ondersteuningsprogramma zoeken dat een betere waarde levert dan de dure SAP Enterprise Support, dat vele extra jaren service biedt voor hun huidige investering in het SAP systeem en dat een onmiddellijke en aanzienlijke kostenbesparing op jaarbasis levert en het bedrijf bevrijdt van dure, ongewenste upgrades.
Bovendien heeft SAP aangekondigd dat het van plan is zijn jaarlijkse kosten voor ondersteuning te verhogen tot 22% van de licentiebedragen door pijnlijke jaarlijkse verhogingen gedurende vele jaren. Dit zorgt ervoor dat steeds meer bedrijven met SAP licenties alternatieve onderhoudsprogramma’s zoeken waardoor zij de operationele besparingen kunnen realiseren die zij van hun rijpe en stabiele systemen verwachten.