Telecomleverancier Nemesys regelt voor warenhuis V&D de hosted ip-telefonie, een oplossing waarbij de bedrijfscentrale voor internettelefonie op een elders gehoste server draait. De dienstverlener legt er een ip-netwerk voor aan en levert drieduizend ip-toestellen. Voor deze oplossing gebruikt de leverancier twee callservers van Alcatel-Lucent. Een daarvan komt te staan in het datacenter van V&D en de tweede, die als back-up fungeert, wordt in een ruimte van Nemesys geplaatst.
Het telefoonsysteem wordt als eerste geïmplementeerd in het nieuwe service center van V&D in Amsterdam Zuidoost. Als dat is afgerond, koppelt de dienstverlener de overige 61 vestigingen aan het systeem. Nemesys heeft daarvoor drie jaar de tijd. Het is de bedoeling dat binnen die periode ongeveer drieduizend ip-telefoons zijn aangesloten. De toestellen worden dan gebruikt in elk warenhuis van V&D.
Nemesys levert producten en diensten op het gebied van vaste telefonie, mobiele telefonie en ict. Er werken zeventig mensen bij het bedrijf dat is gevestigd in Oud-Beijerland.