Mproof, leverancier van Clientele softwareoplossingen voor service management, servicedesk, shared services, klantensupport en selfservice, brengt Clientele versie 2009 op de markt. Twee belangrijke aanpassingen zijn de aansluiting op de nieuwe Microsoft platformen en het verbeterde webportaal dat een volledige afstemming op de werkwijze en de lay-out van bedrijven mogelijk maakt.
Clientele software van Mproof, waarvan Clientele ITSM en Clientele SENS bekende productnamen zijn, is gebaseerd op Microsoft .NET en integreert optimaal met marktleidende softwareproducten van derden. Met de nieuwe versie worden nu ook Microsoft SQL 2008 en Microsoft Server 2008 ondersteund en is 64-bits ondersteuning voor de Microsoft besturingssystemen een feit.
Opvallend aan de nieuwe versie is verder de upgrade van het, op SharePoint gebaseerde, Clientele webportaal voor ondermeer self service en field service. Deze wordt nu geleverd met eenvoudig te bedienen beheertools die het mogelijk maken om de webportal volledig af te stemmen op de eigen procedures en huisstijl van een bedrijf.
Clientele software is leverbaar in 45 landen en in twaalf verschillende taalversies, waaronder Nederlands, Engels, Frans, Duits, Chinees, Arabisch en sinds kort ook in het Grieks.