Kingston Technology Europe Ltd, een dochteronderneming van Kingston Technology Company, producent van geheugenproducten, versterkt zijn partnerprogramma. Het bedrijf introduceert een nieuwe interactieve partnerwebsite en nieuwe online Kingston Academy Flash trainingmodules.
Door de versterking van zijn channelpropositie zijn alle partners volledig opgenomen in Kingston’s bedrijfsstrategie. De interactieve tools zijn zo ontwikkeld dat ze de partners ondersteunen bij hun zakelijke groei in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA). De vernieuwde website heeft nu één centrale portal om partners met Kingston-medewerkers te laten communiceren en sparren. Het biedt tevens toegang tot alle materialen die cruciaal zijn voor hun verkoop en marketing. Om gebruik te kunnen maken van de speciaal ontwikkelde tools en de Kingston Academy training, moeten distributeurs en resellers zich aanmelden via: http://www.kingstonpartnerprogram.com/
"Kingston’s zakelijke groei en succes in EMEA zorgen ervoor dat we continu met een groeiend aantal partners te maken hebben", zegt Erik Vink, Business Development Manager voor Kingston Technology in Nederland. "We willen met onze nieuwe website een interactieve portal bieden voor al onze partners. Aangezien we ons voor de volle 100% op het kanaal richten, zien wij hen als een verlenging van ons bedrijf. De evolutie van de partnerwebsite zal de integratie met ons bedrijf vergroten en meer interactie mogelijk maken met onze vertrouwde en gewaardeerde partners."
De Kingston Academy is een e-trainingtool die ontwikkeld is om Kingston’s partners een professionele training in geheugentechnologie te geven. Daarnaast moet het hen de vaardigheden en accreditatie geven die belangrijk zijn voor succesvolle verkoopadviezen en klantondersteuning. Sinds de introductie in januari 2008 hebben meer dan 5.500 partners deelgenomen aan de Kingston DRAM Academy Training. De Kingston Academy biedt zes verschillende modules voor DRAM-geheugen en drie modules voor Flash-geheugen. Ze omvatten allemaal verschillende gebieden van de respectievelijke technologieën.
"De nieuwe website maakt ons en onze resellers nog zelfstandiger. Het interactieve portal omvat alle verkoop- en marketing tools. Daardoor hebben we veel sneller en gemakkelijker toegang tot alles wat we nodig hebben om succesvol zaken te doen", zegt Alwin Deurloo, Product Specialist Memory en ODD bij Ingram Micro.
"Het is goed te weten dat je als partner van Kingston toegang hebt tot de juiste mensen, middelen, opleidingen en ondersteuning om te kunnen concurreren en winnen", aldus Don Kramer, Manager Sales & Marketing bij Misco. "De nieuwe website vereenvoudigt de toegang tot Kingston zodanig dat we samen als één bedrijf kunnen opereren. Dat maakt het zakendoen voor ons aanzienlijk gemakkelijker."