Salesforce.com introduceert Salesforce CRM voor Twitter. Bedrijven kunnen hiermee gesprekken die op Twitter plaatsvinden direct in de Service Cloud traceren en monitoren. Daarnaast kunnen bedrijven aan deze gesprekken deelnemen.
De Service Cloud werd in januari van dit jaar geïntroduceerd en is een moderne oplossing voor de klantenservice. Door de kennis van de gemeenschap te benutten, verhoogt de Service Cloud de kwaliteit van de klantenservice aanzienlijk en worden de kosten tegelijkertijd lager. Salesforce CRM was al gekoppeld aan belangrijke social networkingsites als Facebook.
Salesforce CRM voor Twitter stelt bedrijven nu in staat om via de Service Cloud rechtstreeks in contact te komen met de meer dan acht miljoen Twitter-gebruikers. Twitter biedt gebruikers een gratis platform met een zeer groot bereik. De postings, genaamd ‘tweets', kunnen gaan over ieder willekeurig onderwerp, dus ook over bedrijven, merken en producten.
Twitters groei heeft de aandacht getrokken van vele ondernemingen die aan deze steeds invloedrijkere community willen deelnemen. Het brengt eindgebruikers en bedrijven rechtstreeks met elkaar in contact. Salesforce CRM voor Twitter en de Service Cloud stellen bedrijven in staat eenvoudig aan gesprekken op Twitter deel te nemen. Het helpt bedrijven vanuit de Service Cloud te zoeken naar relevante gesprekken tussen de miljoenen ‘tweets' die iedere dag op Twitter plaatsvinden.
Bij een relevante ‘tweet' kan het het gesprek monitoren en een record in de Service Cloud aanmaken die de originele posting en alle daaropvolgende antwoorden traceert. Daarnaast helpt het bedrijven relevante oplossingen uit de Service Cloud-kennisbank in een Twitterposting te verwerken, waardoor ze effectief aan een gesprek deelnemen.