Adviesbureau Deloitte Consulting krijgt het hoogste gemiddelde rapportcijfer van alle dienstverleners die adviseren over business intelligence (bi). Dat blijkt uit onderzoek voor de ICT Services Guide 2009, dat Computable door TNS Nipo liet uitvoeren onder bijna tweeduizend ict-managers en -professionals.
Van de diverse Nederlandse dienstverleners die adviseren bij implementatie van business intelligence (bi), krijgt adviesbureau Deloitte Consulting de hoogste waardering. De organisatie laat branchegenoot Ernst & Young met een miniem verschil achter zich. De twee dienstverleners worden op enige afstand gevolgd door IBM en Atos Origin. Dat blijkt uit onderzoek onder bijna tweeduizend Nederlandse ict-managers en -professionals. Computable voert het onderzoek elk jaar samen met TNS Nipo uit in het kader van de ICT Services Guide.
Rapportcijfers
Deloitte Consulting krijgt gemiddeld een 7,17 van de respondenten die het bedrijf inschakelden bij hun vraagstuk over business intelligence. Vooral op de kwaliteit van de dienstverlening, de betrouwbaarheid van de dienstverlening en het binnen budget blijven, scoorde de organisatie het hoogst.
Nummer twee op de lijst is Ernst & Young, met een gemiddelde totaalcijfer van 7,16. Opvallend is dat deze organisatie ten opzichte van de nummer één beter scoort op zijn know-how, het nakomen van de tijdsplanning en de manier van communiceren met de klant.
Nummer drie, vier en vijf volgen op gepaste afstand: IBM, Atos Origin en Logica.
Delotte Consulting en Ernst & Young staan overigens beide niet bekend voor hun voordelige tarieven. Ze krijgen daar gemiddeld een zes min voor, terwijl de rest van de dienstverleners ruim boven de zes scoorden.
ICT Services Guide 2009
Het jaarlijkse onderzoek maakt deel uit van de ICT Services Guide 2009. In opdracht van Computable voerde TNS Nipo het onderzoek in februari en maart uit onder 1913 ict-managers en ambitieuze ict-professionals.
In de gids, die op 15 mei verschijnt, worden onder andere per topic rapportcijfers gegeven voor dienstverleners die actief zijn in dat ict-deelgebied. Respondenten konden per topic alleen de bedrijven waarderen waarmee ze daadwerkelijk ervaring hadden opgedaan. Ook werden de respondenten algemenere vragen en stellingen voorgelegd.
In verband met representativiteit worden in de cijferlijst alleen dienstverleners getoond die van voldoende respondenten een rapportcijfer ontvingen. Andere bedrijven kunnen gemiddeld hoger scoren, maar werden door te weinig respondenten genoemd.