Omdat de aanbieder van managed beveiligingsservices zijn resellerbase rigoureus wil uitbreiden, zoekt CleanPort dit jaar de partners op. Het bedrijf zal aanwezig zijn op beurzen, gaat meer adverteren en spoort distributeur TechAccess aan meer resellers te interesseren voor zijn producten.
CleanPort is volgens commercieel directeur Patrick van der Valk sinds de start in 2001 zonder veel moeite gegroeid naar driehonderd partners. Daar moeten dit jaar een paar honderd bijkomen. "Eindklanten hechten aan het advies van hun ict-dienstverleners. Daarom willen we bij zoveel mogelijk resellers op de plank liggen. We leveren een ‘emergency good’. Als bedrijven ons product nodig hebben, gaan ze niet rustig allerlei aanbieders vergelijken, ze willen het gewoon direct kunnen gebruiken."
"Omdat we een commodity product hebben, kan onze distributeur niet apart voor ons op pad gaan", zegt Van der Valk. "Maar de mensen van Tech Access wijzen hun klanten wel op ons bestaan en dat levert ons twee, drie nieuwe klanten per maand op. Hartstikke mooi, maar we willen dit jaar meer groeien dan die maximaal 36 partners die we op die manier binnenkrijgen."
Resellers die de managed services van CleanPort willen aanbieden, kunnen dat doen in hun eigen huisstijl. Van der Valk: "Partners konden ons product al co-branden, maar binnenkort komt er een compleet nieuwe interface. Resellers kunnen onze templates dan in hun eigen huiskleur gebruiken. We zijn er achtergekomen dat ze het heel belangrijk vinden dat klanten hun naam zien. Het enige wat er van ons in beeld komt is de toevoeging: Powererd bij CleanPort."