Dimension Data, leverancier van onder meer IT-netwerkinfrastructuuroplossingen, verbetert zijn Global Services Operating Architecture (GSOA). Zo is het bedrijf sinds een maand aanwezig op de Aziatische markt. Daarnaast breidt de Dimension Data Group zijn activiteiten dit jaar verder uit binnen EMEA, de Verenigde Staten en Australië.
De GSOA is het Service Management-systeem van Dimension Data. Het GSOA-initiatief volgt op de bedrijfsbrede migratie van Dimension Data naar een nieuw SaaS ITSM-platform voor de levering van zijn interne IT-services. Deze oplossing bestaat uit vijf virtuele Service Desks die draaien op één wereldwijd systeem. Daarnaast kan Dimension Data de Service Desk aanpassen aan verschillende regionale behoeften voor wat betreft workflows, uiterlijk en integratie.
"Onze toetreding tot de Aziatische markt is het resultaat van drie jaar voorbereiden. Dit vormt een mijlpaal in de ontwikkeling van Dimension Data", zegt Ettienne Reinecke, CTO van de Dimension Data Group.
Het verbeterde Service Delivery Platform maakt gebruik van Software-as-a-Service-technologie (SaaS). "Het is algemeen bekend dat SaaS een van de meest invloedrijke nieuwe technologieën op softwaregebied is. De SaaS-trend begeeft zich sinds kort zelfs op het domein van IT Service Management, oftewel ITSM", zegt Reinecke. "Deze aanpak vermindert het aantal traditionele installatieproblemen, zoals hoge licentiekosten voorafgaand aan de service, langdurige implementaties en lastige toegankelijkheid vanaf mobiele apparatuur. We merken bij Dimension Data dat de inzet van SaaS ons in de toekomst in staat kan stellen om beter te voldoen aan klanteisen voor wat betreft informatievoorziening en aanpassingsvermogen. Tegelijkertijd verbeteren we hiermee onze interne operationele efficiency."