Kaseya wist ondanks het mooie weer maandag zeventig resellers naar het Crowne Business Center in Hoofddorp te lokken voor zijn Revolution Session. De Australische reseller Mathew Dickerson vertelde zijn Nederlandse collega’s over de omslag van zijn bedrijf van een uurtje-factuurtje-model naar SLA-aanbieder.
Mathew Dickerson heeft een aantal boeken geschreven over de manier waarop zijn bedrijf omgaat met zijn MKB-klanten. Sinds hij klanten alleen nog op basis van SLA’s bedient, is zijn omzet gegroeid en zijn productiviteit gestegen. De Australiër gaf zijn Nederlandse collega’s tips aan de hand waarvan zij hun business model kunnen omgooien. Volgens Dickerson is een geleidelijke overgang geen optie. "Stilstand is achteruitgang en evolutie is geen optie. Als je echt succesvol wilt zijn moet je geen achterdeur open houden voor jezelf maar al je schepen achter je verbranden en er vol tegenaan gaan."
Resellers Herke Dekker en Berthran Selles waren enthousiast over het verhaal van Dickerson maar denken er beide over toch een achterdeur open te houden. Dekker: "We zaten er net samen over te filosoferen dat je eigenlijk het beste een tweede bedrijf of een nieuwe business unit kunt opstarten die klanten bedient via SLA’s. Om duidelijk te maken dat je met iets nieuws begint heb je een nieuwe merknaam nodig. En de klanten die er niets inzien kun je dan toch blijven bedienen."
Donderdag spreekt Dickerson opnieuw tijdens Kaseya’s Revolution Session in Eindhoven. Later deze week verschijnt op Channelweb een uitgebreid interview met de Australiër.