NEC Philips Unified Solutions en StartReady gaan samenwerken op het terrein van Microsoft Unified Communications. Beide bedrijven kondigden vandaag een strategische samenwerking op dit gebied voor de Nederlandse markt aan.
NEC Philips Unified Solutions en StartReady gaan samenwerken op het terrein van Microsoft Unified Communications. Beide bedrijven kondigden vandaag een strategische samenwerking op dit gebied voor de Nederlandse markt aan.
De oplossingen en diensten van StartReady, leverancier en ontwikkelaar van toepassingen waarmee het implementeren van Microsoft-oplossingen wordt vereenvoudigd en versneld, maken het de channel partners van NEC Philips mogelijk om op Microsoft OCS gebaseerde implementaties efficiënter en goedkoper uit te voeren. Hiermee wordt voor bedrijven de drempel verlaagd om deze nieuwe communicatievormen in te voeren.
Appliances van StartReady voor Unified Communications integreren hard- en software én beheer tot één eindproduct dat snel en eenvoudig in gebruik te nemen is In deze geïntegreerde oplossing, die naadloos aansluit op de communicatieplatformen van NEC Philips, zijn ook installatie, configuratie, beheer en desgewenst ook de Microsoft licenties opgenomen. Met deze integratie kan met behulp van de OCS 2007 Communicator de telefoon aangesloten worden op een bedrijfstelefooncentrale (Remote Call Control) en kan de Communicator zelfs een softphone worden (zogenaamde Dual Forking).
De belangstelling van bedrijven voor het nieuwe werken en daarmee ook voor Microsoft Office Communications Server 2007 R2 (OCS 2007) groeit nog steeds. De kosten van implementatie zijn echter voor veel kleinere en middelgrote organisaties vaak een belemmering. Door gebruik te maken van de oplossingen van StartReady wordt de implementatie dusdanig efficiënt dat besparingen tot wel 45% op implementatiekosten mogelijk zijn. Hiermee wordt UC voor veel bedrijven een stuk bereikbaarder.
Bereikbaarheid en beschikbaarheid (‘presence’) van medewerkers binnen organisaties wordt steeds belangrijker. Het samenbrengen van de verschillende communicatiemiddelen kan deze bereikbaarheid en beschikbaarheid optimaliseren doordat medewerkers ongeacht tijd en plaats via de communicatiemiddelen waar zij op dat moment de voorkeur aangeven, bereikt kunnen worden. Telefonie wordt daarbij geïntegreerd met Outlook/Exchange en andere communicatie- en samenwerkingsplatformen. Microsoft OCS ondersteunt deze integratie en StartReady maakt OCS nu ook bereikbaar voor eindklanten in het MKB.
"Wij zijn de samenwerking met StartReady om een aantal redenen gestart", stelt Tonko Wedda, Regional Managing Director Benelux en Frankrijk van NEC Philips. "Voorop staat dat wij – evenals onze partners – enthousiast zijn over de oplossingen van StartReady omdat zij Microsoft OCS bereikbaar maken voor het MKB. Maar daarnaast zien wij de samenwerking ook als een logische stap voor onze partners om hun expertise en kennis op IT vlak verder te verrijken en verbreden. Samenwerken met StartReady op het gebied van training en kennisdeling geeft ons portfolio en onze partners een extra impuls".
Lucas Wensing, CEO van StartReady vult aan "Het partnerschap met NEC Philips betekent dat wij, beiden vanuit ons eigen kennisdomein, de toegevoegde waarde die de partners van NEC Philips aan hun eindklanten bieden, vergroten. Juist voor complexe implementaties van Unified Communications is deze vorm van kennisdeling een voorwaarde om projecten te doen slagen. Gezamenlijk steunen wij het kanaal van NEC Philips om succesvol te zijn en een groter deel van de markt te kunnen bedienen."