Van de driehonderd werknemers die 1 april 2009 overstapten van Ordina BPO naar Centric, moeten er zestig op zoek naar een nieuwe baan. Dat melden de vakbonden FNV en De Unie. Het is nog niet zeker of het bij zestig ontslagen blijft. De vakbonden spreken nu met de ict-dienstverlener over een sociaal plan. Centric kreeg geld toe bij de overname van Ordina BPO. Het bedrijf denkt de activiteiten die bij Ordina verliesgevend waren weer winstgevend te kunnen maken.
Zestig ex-medewerkers van Ordina BPO moeten op zoek naar een nieuwe baan. Per 1 april zijn de medewerkers in dienst bij ict-dienstverlener Centric, die de divisie van Ordina overnam. De driehonderd medewerkers van BPO gingen over naar de nieuwe werkgever. Nu blijkt dat zestig medewerkers ontslag aangezegd hebben gekregen. Dat blijkt uit berichten van de vakbonden FNV en De Unie.
De vakbonden weten overigens nog niet of het bij de zestig ontslagen zal blijven. "Eerder circuleerden er een groter aantal", schrijft De Unie op zijn website. De vakbonden spreken met de ict-dienstverlener over afspraken voor de ontslagen medewerkers. Het bedrijf zou weinig voelen voor een sociaal plan, maar wil wel praten over individuele afvloeiingsregelingen. De ontslagen medewerkers vallen in ieder geval niet meer onder het sociaal plan van Ordina.
32 miljoen euro
Ict-dienstverlener Centric kreeg betaald voor het overnemen de divisie. Het is niet bekend hoeveel de dienstverlener kreeg voor de overname. Het bedrag is maximaal 32 miljoen euro.
Ordina stootte de divisie af, omdat die niet winstgevend was. Centric-directeur Gerard Sanderink zei eerder tegen Computable dat hij denkt de bpo-activiteiten weer winstgevend te kunnen maken. "We hebben in het verleden laten zien dat wij verliesgevende activiteiten een turn-around kunnen geven. Dat doen we door niet verder te gaan met activiteiten die niet bijdragen aan het resultaat en waar geen muziek in zit."
De ict-dienstverlener was vrijdagmiddag niet meer bereikbaar voor commentaar.