De multibrand strategie van de Acer Group heeft haar laatste fase bereikt: de ontwikkeling van een nieuw productgamma met een kenmerkende look en uitstraling die perfect zijn aan de consumentensegmenten.
Meer dan een jaar na de aankondiging van haar multibrand strategie, aangewend om een effectieve integratie van Acer, Gateway, Packard Bell en eMachines op de markt te garanderen, wijzigt Acer haar look. Het doet dit met een gamma producten die niet enkel esthetisch anders zijn, maar die ook zeer innoverend zijn en over complete functies beschikken. Perfect in overeenkomst met het klantensegment waarmee Acer contact wil houden: de technoleaders, gebruikers die sterk aangetrokken worden door technologie en vernieuwing die beschouwd worden als hulpmiddelen om het gebruik eenvoudiger te maken en verbeteringen aanbrengen naar een hoger niveau.
Notebooks worden plat en krijgen een meer langdurige autonomie, terwijl desktops hun conventioneel formaat wijzigen. Meer dan producten, gaat het om echte ervaringen die hun stempel kunnen drukken.
Op deze manier worden de traditionele desktop-pc’s vervangen door de All-in-One, stijlvolle LCD’s die alle pc-functionaliteiten bezitten maar met de eenvoud van het touch screen of van de Nettop, een nieuw marktsegment vooral ontworpen voor entertainment dat van eenvoud zijn hoofdkenmerk en onderscheidend element heeft gemaakt.
Notebooks worden nog lichter en bieden een vorm van vrijheid die verder gaat dan de grens van de verwachting: 10 uur batterijlevensduur betekent vrij zijn van kabels en vrijheid van tijd en ruimte. Notebooks passen bij hun gebruikers, weerspiegelen hun wensen en behoeften. Minimaal, maar duurzaam zoals enkel topkwaliteit kan zijn.
Netbooks winnen een speciale plaats op de markt en gaan vooruit vanaf één enkel revolutionair apparaat tot een hele familie producten – ze delen trefwoorden zoals plat, eenvoudig, altijd verbonden – maar met een duidelijke, eenvormige personaliteit die het gedrag en de stemmingen van de gebruikers weerspiegelt.
Geavanceerde objecten, hypertechnologische apparaten en producten. "De producten die we kopen zijn een weerspiegeling van wie we zijn. Ze zeggen iets over onze persoonlijkheid", zegt Gianpiero Morbello, Vice President Marketing & Brand van de Acer Group. "Het geheim achter elke aankoop is dat gevoel van comfort en bekendheid dat de gebruiker vestigt met het product zelf en met het verhaal dat het product vertelt.
Onze doelstelling is om te voldoen aan de gebruikersbehoeften door producten en diensten te verkopen. Niet louter om producten en diensten te verkopen. Er is een enorm verschil tussen deze twee concepten."
Vorig jaar is de Acer groep gestart met een project, dat via grondige research, ontworpen om de prestaties van hun eigen merk te analyseren, het de groep mogelijk heeft gemaakt om de verschillende gebruikerssegmenten te identificeren. En om de redenen te begrijpen die aanleiding geven tot aankopen en ook om de verschillende merkwaardevoorstellen te definiëren. De definitie van merkidentiteiten heeft de weg geleid naar het opnieuw van het productontwikkelingsproces en het herzien van het marketing- en verkoopproces. Het doel: te voldoen aan het aankoopgedrag van de Acer-gebruikers, de consumenten een verhaal te vertellen via een product.
De nieuwe Acer-producten verschillen volledig van elkaar. Ze beantwoorden aan verschillende behoeften, maar het zijn allemaal nieuwe producten die op zich zelf staan en een ervaring opleveren gebaseerd op de persoonlijkheid van de gebruiker.