Salesforce.com (NYSE; CRM), de onderneming voor zakelijke cloud computing, maakt tijdens salesforce.com’s Cloudforce event in Londen bekend dat bedrijven in EMEA massaal gebruik maken van cloud computing. In het eerste fiscale jaar van 2010 naderde salesforce.com de 10.000 klanten in EMEA. Dit is een toename van zo’n 70 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar
Tevens werd tijdens het Cloudforce event Mobile Lite aangekondigd; een nieuwe gratis mobiele toepassing waarmee klanten op ieder moment toegang hebben tot Salesforce CRM. Mobile Lite is beschikbaar voor de iPhone, BlackBerry smartphones en Windows Mobile-toepassingen.
Mobile Lite bouwt voort op het succes van klanten die al meer dan drie jaar gebruik maken van de mobiele mogelijkheden van Salesforce CRM. Mobile Lite biedt salesforce.com-klanten nu toegang tot enkele van de meest gebruikte Salesforce CRM-functies. Dit is een eenvoudige manier om te profiteren van de productiviteit en efficiëntie van cloud computing op mobiele toepassingen.
"We willen nog meer klanten het succes laten ervaren dat mogelijk is met mobiele toegang tot onze cloud," aldus Marc Benioff, chairman en CEO bij salesforce.com. "We willen dat onze klanten de cloud meenemen, ongeacht waar ze heen gaan. Door klanten gratis mobiele toegang tot onze cloud te bieden, wordt een snelle adoptie van cloud computing gestimuleerd en toegevoegde waarde geboden aan klanten in tijden waarin hier het meest behoefte aan is."
Mobile Lite en de Sales Cloud: overal toegang tot klantendata
Bedrijven kunnen Mobile Lite gebruiken om de efficiency en productiviteit van hun verkoopmedewerkers te verbeteren, onafhankelijk van hun locatie. Mobile Lite en de Sales Cloud stellen verkopers en managers in staat continu op de hoogte te blijven van de laatste prospect- en klantinformatie, zodat zij:
– onmiddellijke toegang hebben tot dashboards, accounts, verkoopmogelijkheden, cases etc.
– voorafgaand aan belangrijke telefoongesprekken en meetings beschikken over de meest up-to-date klantinformatie
– kunnen reageren op leads en klantverzoeken en de gegevens kunnen invoeren in Salesforce CRM
– de datakwaliteit kunnen verbeteren en beter inzicht in de pijplijn krijgen
– door het gebruik van een mobiele toepassing relaties en workload kunnen beheren
Mobile Lite en de Service Cloud: het ‘on the road’ veilig stellen van klanttevredenheid
Mobiele service & support-medewerkers hebben met het gebruik van mobiele toepassingen direct toegang tot klantinformatie in de cloud. Zo kunnen zij bijvoorbeeld de gegevens van een aankomend telefoongesprek inzien of een routebeschrijving naar de volgende afspraak opzoeken. Dit leidt tot verkorte responsetijden en een hogere klanttevredenheid. Door het toevoegen van Mobile Lite aan de Service Cloud, kunnen klanten:
– cases nakijken en oplossingen zoeken met behulp van een mobiele toepassing
– een activiteitenhistorie nagaan om de kans op succes te vergroten
– openstaande taken onmiddellijk updaten
Kijk voor meer informatie op: http://www.salesforce.com/mobile/lite
Prijzen en beschikbaarheid
Mobile Lite is gratis beschikbaar voor Salesforce CRM Professional Edition, Enterprise Edition en Unlimited Edition-klanten.
De volledige mobiele versie van Salesforce CRM is gratis toegevoegd voor Unlimited Edition-klanten.